Aktualnosci roku 2025

21 lis W listopadzie ukaże się zestaw George Martin – The Velvet Revolution: Sound Productions and Impressionist Influences
7 lis Paul McCartney zapowiada WINGS – nową kompilację z 32 utworami zespołu
17 paĽ Syn Johna Lennona zaśpiewa piosenkę The Beatles w duecie z Chrissie Hynde
1 paĽ Paul McCartney w kolejce po owoce
26 wrz Paul McCartney rozpoczyna trasę po USA, grając „Help!” w całości po raz pierwszy od 1965 roku
25 wrz John Lennon nie znosił bycia Beatlesem
25 wrz Ringo Starr opowiada o „rockandrollowym stylu życia”, sztuce i „Anthology 4” Beatlesów
24 wrz Wystawa fotografii The Beatles w Norwich na rzecz fundacji Prostate Cancer UK
24 wrz Kevin Macdonald o pracy z archiwami Johna Lennona przy filmie „One To One: John & Yoko”
23 wrz Recenzja „One to One: John & Yoko”: Elektryzująca i głęboko polityczna kronika jednego roku z życia
21 wrz Recenzja „One to One: John & Yoko”: John Lennon w nowym świetle – na scenie i w życiu
20 wrz Strach i ekscytacja: Paul Mescal i Harris Dickinson o graniu Beatlesów
20 wrz „Nie byłem fotografem”. Jego zdjęcia Lennona wciąż zachwycają fanów
19 wrz George Martin zostanie uhonorowany ogrodem różanym na Strawberry Field
19 wrz Były perkusista Wings słyszał nową płytę Paula McCartneya. „Utwory są piękne” – zdradza Denny Seiwell
18 wrz Szkolna ławka Johna Lennona ukryta przez nauczycieli, którzy chcieli o nim zapomnieć
17 wrz You Gave Me the Answer: Jak radzisz sobie z dezinformacją i treściami generowanymi przez AI?
15 wrz Ponad pół wieku nowojorskiego buntu. Jak dziś brzmi 'Sometime in New York City' Johna Lennona?
12 wrz Paul McCartney śpiewa „Cups and Cakes”! Nowy album Spinal Tap już dostępny
10 wrz Poznajcie Maureen Cleave, dziennikarkę z Irlandii, która wywołała skandal z Beatlesami
10 wrz Świąteczna tradycja w murach Abbey Road: Koncerty i zwiedzanie Studia Dwa
10 wrz Zobacz "Honey Don't" z nieznanego dotąd filmu Johna Lennona „Zegar”
10 wrz Polityczny okres Johna Lennona i Yoko Ono tematem przewodnim ogromnego boxu „Power to the People”
9 wrz Ringo Starr prosto z Milwaukee: trzy najważniejsze wątki z wirtualnej konferencji prasowej
6 wrz Paul McCartney na koncercie Oasis
5 wrz Python kąsa Pythona
4 wrz Saga skradzionej gitary basowej Paula McCartneya zostanie opowiedziana w nowym dokumencie
2 wrz Recenzja z Variety „Man on the Run”: Więcej zabawy niż odkryć
2 wrz „Przy Paulu łatwo zapomnieć, że to Paul McCartney”: Morgan Neville o nowym dokumencie „Man on the Run”
31 sie Kim Bennett - zapomniany bohater w historii The Beatles
29 sie „Nic nie przychodzi łatwo”. Historia Ringo Starra w magazynie Uncut
29 sie Amazon MGM nabywa prawa do filmu dokumentalnego o Paulu McCartneyu „Man On The Run” i ogłasza datę premiery
29 sie Lord Woodbine został uhonorowany w Liverpoolu
28 sie „Myślałem, że Mick Jagger robi sobie ze mnie jaja” – Glyn Johns o telefonie od Paula McCartneya
28 sie Wczesne zdjęcia Beatlesów autorstwa Paula McCartneya trafią na wystawę w Londynie
28 sie Paul McCartney: Recenzja wystawy „Rearview Mirror”. Fotografie Beatlesa trafiają na sprzedaż
27 sie Czy Elvis grał z The Beatles? Nawet osoby obecne w pokoju nie mają pewności
27 sie „Mam nosa do hitów”: Człowiek, który uczynił z Beatlesów supergwiazdy
27 sie George Harrison starł się z reżyserem „Antologii The Beatles” o „gównianą” scenę
26 sie Uniwersyteckie studia magisterskie o Beatlesach wracają w formacie zdalnym
25 sie Nowy album i trasa w 2026 roku? Paul McCartney podobno ma wielkie plany
24 sie Mój pierwszy International Beatleweek
23 sie W rozmowie z Fredą Kelly - część II
23 sie W rozmowie z Fredą Kelly - część I
21 sie Recenzja zremiksowanej wersji piosenki "Free As A Bird"
21 sie The Beatles… według The Beatles. Na ekranie, na płycie oraz w druku
19 sie Paul McCartney o długu Beatlesów wobec wielkich kompozytorów awangardowych
15 sie Dzisiaj mija 60 lat od koncertu na Shea Stadium, który zmienił historię muzyki
15 sie Szykowny garnitur i fałszywa przepustka. 17-latek wkręcił się za kulisy koncertu The Beatles na Shea Stadium
8 sie Okładka „Abbey Road” The Beatles: Rozkład na czynniki pierwsze
7 sie Elliot Mintz opowiada o ostatnim spotkaniu Lennona i McCartneya w 1978 roku
4 sie Roger Daltrey ostro krytykuje zwolnionego perkusistę The Who, Zaka Starkeya
1 sie Rok, który zmienił wszystko. The Beatles w sierpniowym numerze MOJO
31 lip Relacja ze spotkania autorskiego o Malu Evansie
30 lip Mieszkańcy Liverpoolu próbowali ograniczyć dostęp do Arnold Grove
29 lip Paul wspiera absolwentów.
24 lip Zak Starkey odrzucił zaproszenie do Black Sabbath
15 lip "Trzecie Oko Harrisona"
13 lip Niepublikowany wywiad z George Harrisonem
11 lip Zak Starkey opowiada o współpracy z Seanem Lennonem, Jamesem McCartneyem i ostatnich zawirowaniach w jego życiu
10 lip Paul ogłasza trasę koncertową „Got Back” po Ameryce Północnej w 2025 roku
7 lip Ringo Starr świętował w poniedziałek swoje 85. urodziny
3 lip Koncert Beatlesów w Essen dostępny w wysokiej jakości
2 lip Paul McCartney: "To Ringo. I nikt inny nim nie jest."
1 lip Nowym dyrektorem generalnym Apple Corps został Tom Greene
29 cze Paul McCartney: "Moimi ulubionymi albumami są... "
25 cze Eric Idle w The One Show - napisaemł piosenkę dla George'a Harrisona
15 cze Ringo koncertuje w Stanach, a Steve Lukather żartuje na scenie
13 cze Z okazji urodzin autora jeszcze raz o książce "Beatlesi w Polsce"
12 cze Paul McCartney złożył kondolencje z powodu śmierci Briana Wilsona
12 cze „Sprośny i zabawny” list Johna Lennona zostanie sprzedany na aukcji
7 cze Beatles Paul zagrał ze Springsteenem na stadionie Anfield w Liverpoolu
30 maj Odnaleziony wiersz Lennona na aukcji.
30 maj Ringo Starr rusza w kolejną trasę koncertową.
30 maj Paul McCartney coraz bogatszy.
26 maj David Gilmour o swoim magicznym duecie, w którym grał Lennona z McCartneyem
19 maj Pete Townshend znowu wyrzucił Zaka Starkeya z The Who
16 maj Gitara za milion dolarów.
16 maj Barbra Streisand nagrała duet „My Valentine” z Paulem McCartneyem
15 maj Po raz pierwszy na winylu.
14 maj George Harrison: Życie ogrodnika - wystawa kwiatów
6 maj Ogłoszono obsadę animowanego filmu Paula McCartney'a "High in the Clouds"
6 maj Co kazał zagrać kanclerz Niemiec Olaf Scholz na koniec urzędowania?
6 maj Chris O’Dell: za kulisami The Beatles i Rolling Stones
4 maj Na wystawie po 6. dekadach
4 maj 84 koperty po listach do Ringo
18 kwi The Who wyrzucili Zaka Starkeya z zespołu ...ale nie wyrzucili.
11 kwi Odrestaurowany teledysk ukazał się z okazji prapremiery filmu "One to One: John & Yoko"
9 kwi Sean Ono Lennon - wywiad dla Vanity Fair
7 kwi „Czuję, że nawiązałem z nimi bliższą więź”. Reżyser Kevin Macdonald o kulisach powstania „One to One: John and Yoko”
7 kwi John Lennon według siostry Julii
6 kwi The Beatles: wszystkie piosenki uszeregowane według...
4 kwi Wielkie rozczarowanie? Steven Cockcroft recenzuje nową książkę o Lennonie i McCartneyu
30 mar Książka "Yoko: A Biography" autorstwa Davida Sheffa
17 mar Wielka Brytania wyemitowała monetę ku czci Johna Lennona
16 mar Książka Iana Leslie "John and Paul: A Love Story in Songs" ukaże się 27 marca 2025 r.
8 mar "White Album" No.0000012 zmienił właściciela.
27 lut Będzie nowa ...książka Paula McCartneya "Wings: The Story of a Band on the Run"
23 lut Przewodnik fotograficzny po Liverpoolu
23 lut "Borrowed Time: Lennon’s Last Decade"
21 lut Ringo Starr daje koncert w Grand Ole Opry
17 lut Paul McCartney wystąpił podczas finału programu Saturday Night Live z okazji 50. rocznicy jego powstania
11 lut Paul McCartney zagrał niespodzianie w klubie Bowery w Nowym Jorku
3 lut Beatlesi zdobyli nagrodę Grammy za "Now And Then"
30 sty Paul McCartney składa hołd „pięknej, słodkiej” Marianne Faithfull
24 sty Płyta "Look Up" Ringo Starra świetnie się sprzedaje.
23 sty Dhani Harrison zapowiada remiks "Free as a Bird" i "Real Love" z wykorzystaniem AI
22 sty Paul McCartney porozmawiał z MOJO o "naturalnym geniuszu" Ringo
20 sty Beatlesowskie chodaki "Yellow Submarine"
15 sty Ringo Starr zagrał dwa koncerty charytatywne w Ryman Auditorium w Nashville
10 sty Ringo Starr wydał płytę z muzyką country "Look Up"
7 sty Strona beatles.kielce i Beatlesi w 2024 r.
5 sty Julian Lennon - Nie mówię, że zostawiam muzykę w spokoju, ale byłem załamany, nadal jestem.
Plyty wydane w paĽdzierniku:

3 Extra Texture - Read All About It (LP - 1975)
3 Say, Say, Say / Ode To A Koala Bear (S - 1983)
3 Working Class Hero - The Definitive Lennon (LP - 2005)
3 Ocean's Kingdom (LP - 2011)
4 Walls And Bridges (LP - 1974)
4 Whatever Gets You Thru The Night / Beef Jerky (S - 1974)
5 Love Me Do / P.S. I Love You (S - 1962)
5 John Lennon Signature Box (LP - 2010)
7 Liverpool Oratorio (LP - 1991)
8 Imagine (LP - 1971)
8 Queenie Eye (S - 2013)
14 Lennon Legend: The Very Best of John Lennon (DVD - 2003)
14 New (LP - 2013)
15 A Dose Of Rock 'n' Roll / Cryin' (S - 1976)
16 The Singles Collection (2019) (box - 2019)
17 Pipes Of Peace (LP - 1983)
19 Photograph / Down And Out (S - 1973)
22 Give My Regards To Broad Street (LP - 1984)
23 My Bonnie / The Saints (S - 1961)
23 Best Of Dark Horse (LP - 1989)
23 Ringo Live at Soundstage (LP - 2007)
24 Cold Turkey / Don't Worry Kyoko (S - 1969)
24 Shaved Fish (LP - 1975)
26 Helen Wheels / Country Dreamer (S - 1973)
26 Wide Prairie (LP - 1998)
27 Lennon Legend (LP - 1997)
28 New (Collector's Edition) (LP - 2014)
31 Something / Come Together (S - 1969)
Klasyka rocka wydana w paĽdzierniku:

1 The Tide Is High (Blondie) (S - 1980)
2 Atom Heart Mother (Pink Floyd) (LP - 1970)
3 Out Of The Blue (ELO) (LP - 1977)
4 Hit The Road Jack (Ray Charles) (S - 1961)
5 Śniadanie u Tiffany'ego () ( - 1961)
5 Red (King Crimson) (LP - 1974)
10 In the Court of the Crimson King (King Crimson) (LP - 1969)
11 Without You (Harry Nilsson) (S - 1971)
11 Far Far Away (Slade) (S - 1974)
22 Led Zeppelin II (Led Zeppelin) (LP - 1969)
24 Too Much Heaven (Bee Gees) (S - 1978)
28 News of the World (Queen) (LP - 1977)
29 Exit...Stage Left (Rush) (LP - 1981)
29 The Girl Is Mine (Michael Jackson) (S - 1982)

https://obrazki.elektroda.pl/2503821300_1758784759.png

„Czuję, że nawiązałem z nimi bliższą więź”. Reżyser Kevin Macdonald o kulisach powstania „One to One: John and Yoko”

2025-04-07,  autor: kasia  
[...powrót do newsów]

Gdy myślimy o najsłynniejszych muzykach świata, John Lennon z pewnością znajduje się na szczycie tej listy. Po części dlatego, że o tym genialnym artyście powstało już mnóstwo filmów. Trudno znaleźć dzieło, które oferowałoby nową perspektywę na jego życie, ale właśnie to udaje się twórcom „One to One: John and Yoko”. Film zgłębia związek i twórczość Lennona oraz jego żony Yoko Ono w latach po rozpadzie The Beatles.

Podczas premiery filmu na festiwalu Sundance, FandomWire miało okazję porozmawiać z jego reżyserem, laureatem Oscara Kevinem Macdonaldem. Rozmowa dotyczyła jego unikalnego podejścia do dokumentu muzycznego, odkrywania nieznanej strony historii Johna Lennona i Yoko Ono, a także tego, dlaczego jego zdaniem ten – i inne filmy tego gatunku – zapewniają tak hipnotyzujące wrażenia w kinach IMAX.

FandomWire: „One to One” to bardzo oryginalne spojrzenie na gatunek dokumentu muzycznego. Co skłoniło Cię, by w ten sposób opowiedzieć historię Johna i Yoko?

Kevin Macdonald:
Cóż, myślę, że dwie rzeczy. Po pierwsze, przez lata powstało tyle filmów o Beatlesach i Johnie Lennonie, że moja pierwsza myśl brzmiała: „O Boże, czy świat naprawdę potrzebuje kolejnego?”. Uznałem więc, że aby się tego podjąć, muszę znaleźć podejście, które będzie dla mnie artystycznym wyzwaniem.

Po drugie, zadecydowała o tym sama natura materiału. Rozmowy telefoniczne nie opowiadają całej historii tego okresu. Pojawiają się i znikają, nie obejmują wszystkich tematów. Domowe nagrania to z kolei tylko strzępy informacji. Pozostał po nich materiał o bardzo fragmentarycznym charakterze. I myślę, że to w pewnym sensie bardziej szczery sposób przedstawiania przeszłości, nieprawdaż? Prezentuję po prostu interesujące fragmenty, które po sobie zostawili, a widzowie mogą na ich podstawie wyrobić sobie własne zdanie i zbudować swoją narrację. Uznałem, że to filozoficznie (nie chcę brzmieć pretensjonalnie) ciekawy sposób na wykorzystanie tych archiwaliów i na zrobienie czegoś nowego w kinie dokumentalnym. Napisałem książkę o historii dokumentu i sporo o niej wiem, dlatego zawsze szukam sposobów, by podejść do tego gatunku w nowy sposób.

FW: Wspomniałeś o dziesiątkach, jeśli nie setkach, filmów o Beatlesach i Lennonie. To odrodzenie „Beatlemanii” jest ostatnio tak silne. Jak myślisz, z czego to wynika?

Macdonald:
To ciekawe. Nie wiem, czy to zasługa filmu Petera Jacksona, który przyciągnął nową publiczność, czy może fakt, że Paul McCartney i Ringo Starr wciąż żyją – choć można się spodziewać, że to się wkrótce zmieni, bo są już w podeszłym wieku. A może ludzie po prostu czują do nich nostalgię. Sam Mendes kręci teraz cztery filmy o Beatlesach, prawda?

Chciałbym, żeby ludzie po seansie powiedzieli: „Czuję, że nawiązałem z nimi bliższą więź, to było wspaniałe muzyczne przeżycie i zobaczyłem Johna na żywo w sposób, jakiego dotąd nie znałem”. Nie sądzę, by ktoś wyszedł z kina z myślą: „Nauczyłem się wielu nowych faktów”. To nie ten rodzaj filmu. Chodzi raczej o emocjonalne zbliżenie się do bohaterów, o ich zrozumienie.

FW: Odrodzenie przeżywa nie tylko Beatlemania, ale też ogólnie dokumenty muzyczne. Co Twoim zdaniem w tym gatunku tak przemawia do dzisiejszej publiczności?

Macdonald:
To, czego słuchamy, uległo ogromnej fragmentaryzacji – to oczywiste – za sprawą Spotify i podobnych platform. Mamy mnóstwo subkultur i nisz, które ludzie kochają. Nie ma już jednego głównego nurtu popu, który łączyłby wszystkich... no, może poza Taylor Swift. Oznacza to, że jest przestrzeń dla dokumentów o wszystkich tych muzycznych niszach.

Myślę też, że dużą rolę odgrywają względy finansowe. Kiedy robisz film o Johnie Lennonie czy Talking Heads, masz pewność, że fani pojawią się na premierze. To już na starcie daje ci przewagę nad każdym innym dokumentem.

Jest w tym też nostalgia. Niekoniecznie za wczesnymi latami 70., ale za dawnym sposobem tworzenia muzyki, za ideą zespołu, za surowością i analogowym charakterem tego wszystkiego. Młodzi ludzie nie dorastali w takim świecie. Dziś muzyka jest w większości elektroniczna, zsyntetyzowana. Byłem naprawdę zaskoczony, jak entuzjastycznie na ten film reaguje młoda widownia – nastolatki i dwudziestolatkowie. Oczywiście, nie znają tła politycznego, niewiele wiedzą o Johnie i Yoko. Ale ten świat wydaje im się fascynujący, obcy, a jednocześnie ciekawy i politycznie zaangażowany. Imponuje im to, że John i Yoko byli gotowi wyjść na ulice, ten ich rewolucyjny sposób bycia. Myślę, że to naprawdę rezonuje z młodymi widzami.

FW: Czy jest jakiś inny artysta, którego historia zasługuje na podobne potraktowanie?

Macdonald:
Myślę, że niemal każdy. Ten film ma narrację, ale pojawia się ona niepostrzeżenie, pozostając w tle. Żaden artysta nie zostawia po sobie gotowej, uporządkowanej historii swojego życia. Dlatego takie podejście można by zastosować do niemal każdego.

Miałem jednak wyjątkowe szczęście. Gdyby poproszono mnie o zrobienie takiego filmu w 1980 roku, byłoby to niemożliwe z braku materiałów. Okres, który pokazuję, to czas, kiedy archiwaliów jest najwięcej. John i Yoko byli zafascynowani filmem, często towarzyszył im operator albo sami się nagrywali. Rejestrowali rozmowy telefoniczne. Później zamknęli się w apartamencie Dakota i przestali się filmować. Mój pomysł idealnie więc pasował do charakteru i zasobów z tamtego okresu.

FW: To prowadzi do kolejnego pytania. Materiałów archiwalnych jest mnóstwo. Jak trudno było uzyskać do nich dostęp i zdecydować, co wykorzystać?

Macdonald:
To po prostu ogrom pracy. Mój montażysta – któremu nie bez powodu przyznałem status współreżysera – spędził nad tym niezliczone noce, przesiewając materiały w poszukiwaniu perełek. Czasem pytałem go: „To jest genialne, skąd to wziąłeś?”. To była prawdziwa harówka. Filmy oparte na archiwach wymagają wertowania gigantycznych ilości materiału.

Producent, Peter Worsley, długo negocjował z rodziną prawa do nagrań z koncertu. Historia tego materiału jest taka, że został fatalnie zarejestrowany. Za reżyserię odpowiadał Phil Spector, który był kompletnie pijany. Na miejscu było kilka kamer, ale często filmowały podłogę albo czyjeś plecy, bo operatorzy wydawali się być na haju.

Z tego materiału zmontowano wersję dla stacji ABC, która zapłaciła za koncert. W latach 80. wydano ją na kasecie VHS. Fragmenty można znaleźć na YouTube – jakość dźwięku jest absolutnie fatalna. Przez lata nic z tym nie robiono, bo jakość była zbyt słaba. Jednak dzięki rozwojowi technologii dźwięku dziś można zdziałać cuda. Sean Lennon spędził mnóstwo czasu, remiksując tę muzykę, i właśnie dlatego brzmi ona tak świetnie. To właściwie umożliwiło powstanie tego filmu – wreszcie mamy wersję, która oddaje sprawiedliwość występowi Johna.

FW: Montaż nadaje rytm, zwłaszcza w filmie muzycznym. Jak skomplikowany był ten proces w przypadku „One to One”?

Macdonald:
Niezwykle skomplikowany. To była sytuacja, w której musisz ciągle eksperymentować. Zastanawiasz się: „Czy ten klip tu pasuje? Jak zagra z kolejnym?”. Chodziło o uzyskanie płynności, która przypomina bardziej pracę nad utworem muzycznym niż tradycyjną narrację filmową. Jak nadać historii odpowiednią dynamikę, by widz chciał wiedzieć, co będzie dalej?

Z czasem zacząłem myśleć o tym filmie nie tyle w kategoriach historii Johna i Yoko, co raczej jako próbie odpowiedzi na pytanie: „Jak doszło do tego koncertu?”. Mam nadzieję, że odkrycie materiału z Willowbrook jest dla widza niespodzianką, momentem, w którym zdaje sobie sprawę, co było prawdziwą motywacją. John i Yoko byli już wtedy rozczarowani polityką, ale zobaczyli te dzieci i zadziałała w nich zwykła ludzka potrzeba pomocy. To stąd wziął się ten koncert.

FW: Tworzyłeś dokumenty o osobach żyjących i zmarłych. Ten film jest wyjątkowy, bo jeden z bohaterów żyje, a drugi nie. Jak udało Ci się zrównoważyć te dwie perspektywy?

Macdonald:
W pewnym sensie było to jak praca z dwoma nieżyjącymi artystami, ponieważ Yoko niemal całkowicie wycofała się z działalności biznesowej. To była jedna z pierwszych rzeczy, za które w imieniu rodziny odpowiadał Sean Lennon.

Miałem z nim niewiele do czynienia. Przedstawiłem mu swój szalony pomysł, a on powiedział: „Mojej mamie by się to spodobało. Uwielbia takie niekonwencjonalne podejście”. Potem dodał: „Świetnie, masz tu wszystkie materiały. Działaj”. Na koniec obejrzał film w Londynie i był pełen uznania. Miał kilka konstruktywnych uwag. Ponieważ Sean i jego rodzina sami są artystami, taka artystyczna wizja przemówiła do nich bardziej niż standardowy dokument z „gadającymi głowami”.

FW: „One to One” wchodzi do kin IMAX, co jest coraz częstsze w przypadku dokumentów muzycznych. Co jest wyjątkowego w oglądaniu tego gatunku w takim formacie?

Macdonald:
To film, który się przeżywa. Taki, w którym można się zanurzyć, wyłączyć na chwilę analityczne myślenie i pozwolić, by obrazy i dźwięk cię pochłonęły. W odbiorze jest bliższy filmowi koncertowemu niż tradycyjnemu dokumentowi. IMAX potęguje to doświadczenie, ponieważ jest niezwykle immersyjny. To format stworzony do takich przeżyć. Nie idziesz do kina, żeby poznać nowe fakty o Beatlesach. Idziesz, żeby coś poczuć.

Dlatego jestem zachwycony. Żaden mój film nie był wcześniej pokazywany w IMAX. A ten koncert brzmi tak fantastycznie, że usłyszenie go z pełną mocą kinowych głośników będzie czymś niesamowitym.

FW: „One to One” dowodzi, że dokument może być jednocześnie rozrywkowy i skłaniający do myślenia. Dlaczego ta równowaga jest tak ważna w kinie faktu?

Macdonald:
Bo jeśli podajesz widzom samo gorzkie lekarstwo, niewielu będzie chciało je przełknąć. W swojej karierze zawsze wierzyłem w siłę rozrywki. Nawet gdy robiłem filmy o tematyce politycznej, starałem się dodać do nich sporo „cukru”. Czasem twórcy zapominają, że kino to także rozrywka. Owszem, jest mała grupa widzów, która szuka czegoś „pożytecznego”, ale zdecydowana większość chce się po prostu dobrze bawić.

Miałem to szczęście, że dysponowałem nagraniami, na których John Lennon bez przerwy rozmawia. Jest tak cholernie zabawny i błyskotliwy, a jego rzucane od niechcenia komentarze są po prostu genialne. To sprawia, że oglądanie filmu jest przyjemnością – nie wspominając już o tym, jak niesamowitym jest wykonawcą.

Kiedy teraz patrzę na ten film, uderza mnie, jak urodzonym i naturalnym artystą scenicznym był John, a przecież po Beatlesach prawie nie występował. Był w tym tak dobry. Czuć tę energię, która od niego bije i scala ten niekoniecznie zawsze świetny zespół, który mu towarzyszył. Charyzma emanująca z niego na scenie jest po prostu zdumiewająca.

Jednocześnie czuć też jego niepokój. Jego zdenerwowanie. Przecież nie grał w ten sposób od sześciu lat. Myślę, że można wyczuć ten strach. I z tego, co czytałem, to właśnie dlatego nie koncertował więcej. Miał ogromną tremę.

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2025-10-03 01:13:32,
Komentarze mogą zamieszczać tylko redaktorzy serwisu. Pytaj admina joryk2@wp.pl