Aktualnosci roku 1966

31 gru Nowa arystokracja i sprawa krawata. Sylwester 1966.
29 gru Beatlesi rozpoczynają nagrywanie "Penny Lane"
18 gru Paul McCartney na premierze filmu "The Family Way"
10 gru Ukazuje się składanka pod tytułem "A Collection Of Beatles Oldies (But Goldies !)"
6 gru Pierwsza sesja nagraniowa do Sierżanta Pieprza: When I'm Sixty-Four
27 lis Kręcenie Not Only…But Also z udziałem Lennona.
24 lis Rozpoczyna się nagrywanie Strawberry Fields Forever
12 lis Paul McCartney leci na safari do Nairobi (Kenya).
7 lis John Lennon spotyka Yoko Ono
6 lis Paul McCartney rozpoczyna samochodowy urlop we Francji
14 wrz George Harrison i Pattie lecą do Indii.
5 wrz John Lennon i Brian Epstein wyjeżdżają do Berlina kręcić film "How I Won The War"
29 sie Ostatni koncert Beatlesów - Candlestick Park, 29 sierpnia 1966
28 sie Koncert w Los Angeles
26 sie Beatlesi mają wolny dzień, przebywają w LA
25 sie Koncerty w Seattle
23 sie The Beatles dają koncert na Shea Stadium w Nowym Jorku.
14 sie Dlaczego piorun uderzył w radio KLUE?
12 sie Koncerty w USA - International Amphitheatre, Chicago
11 sie Beatlesi przylatują do Stanów
6 sie Skandal z wypowiedzią Lennona na temat Chrześcijaństwa zatacza coraz szersze kręgi.
6 sie John kupuje ciotce nowy dom.
5 sie Ukazuje się singiel Eleanor Rigby / Yellow Submarine
5 sie W Anglii ukazuje się LP Revolver
4 sie Rząd RPA zakazuje radiowej emisji piosenek Beatlesów.
31 lip W Stanach płoną płyty The Beatles
29 lip Datebook przypomina kontrowersyjny wywiad Lennona
8 lip W Anglii ukazuje się EP-ka Nowhere Man
4 lip Beatlesi koncertują w Manilli na Filipinach
4 lip Ukazuje się singiel Summer In The City
3 lip Beatlesi przylatują do Manilli na dwa koncerty.
2 lip Live At The Budokan Hall, Tokyo. Wieczór drugi.
2 lip Rolling Stones wydają singla "Mother's Little Helper" / "Lady Jane"
30 cze Pierwszy koncert The Beatles w Nippon Budokan Hall, Tokio, Japonia.
28 cze Beatlesi przylatują do Tokio
26 cze Koncert w Hamburgu kończy niemiecką trasę Beatlesów.
21 cze Sesja do LP Revolver: She Said She Said
17 cze Paul McCartney kupuje High Park Farm na Mull Of Kintyre w Szkocji
14 cze Sesja do LP Revolver: "Here, There and Everywhere"
10 cze W Anglii ukazuje się singiel Paperback Writer / Rain
8 cze Sesja do LP Revolver: Good Day Sunshine
3 cze Ukazuje się singiel Kinks "Sunny Afternoon"
2 cze Nagrywanie "I Want To Tell You'
31 maj Sesja fotograficzna Ringo Starra w jego posiadłości Sunny Height w Weybridge
27 maj John Lennon i Bob Dylan - przejażdżka limuzyną
26 maj Sesja do LP Revolver: Yellow Submarine
19 maj Beatlesi nagrywają film promocyjny do Paperback Writer
16 maj Ukazuje się płyta Beach Boys "Pet Sounds"
9 maj Rozpoczyna się nagrywanie "For No One"
1 maj Ostatni koncert w Anglii. The Beatles na Wembley w Londynie
28 kwi Rozpoczyna się nagrywanie Eleanor Rigby
27 kwi Sesja nagraniowa do LP Revolver: I'm Only Sleeping
21 kwi Sesja nagraniowa do LP Revolver: Taxman (8)
20 kwi Nagrywanie "And Your Bird Can Sing" (7)
17 kwi Sesja do LP Revolver: Doctor Robert
14 kwi Sesja do LP Revolver: Rain
13 kwi Sesja do LP Revolver: Paperback Writer
11 kwi Sesja do LP Revolver: "Love You To"
11 kwi Ukazuje się singiel Franka Sinatry "Strangers in the Night"
7 kwi Druga sesja nagraniowa do LP Revolver: "Got to Get You into My Life"
6 kwi Rozpoczynają się sesje nagraniowe do LP Revolver: Tomorrow Never Knows
25 mar Sesja fotograficzna 'Butcher photo session'
4 mar W Anglii ukazuje się EP - Yesterday
4 mar Lennon: Jesteśmy popularniejsi od Jezusa
22 lut Ukazuje się singiel "These Boots Are Made for Walking"
13 lut Beatlesi zostają nominowani do Grammy Awards w 10 kategoriach
3 lut Paul McCartney spotyka Stevie Wondera
22 sty Pierwsza konferencja prasowa państwa Harrison
21 sty George Harrison poślubia Pattie Boyd
Plyty wydane w marcu:

1 (I Want To) Come Home (S - 2010)
4 Yesterday (EP - 1966)
4 Real Love (S - 1996)
6 Let It Be / You Know My Name Look Up The Number (S - 1970)
6 Power To The People / Open Your Box (S - 1971)
8 Past Masters (LP - 1988)
9 Borrowed Time (S - 1984)
15 Lady Madonna / The Inner Light (S - 1968)
17 Back Off Boogaloo / Blindman (S - 1972)
17 Back In The World (2003) (LP - 2003)
18 Anthology 2 (LP - 1996)
19 Zoom In (EP - 2021)
20 Can't Buy Me Love / You Can't Do That (S - 1964)
22 Please, Please Me (LP - 1963)
23 My Love / The Mess (S - 1973)
23 With A Little Luck / Backwards Traveller/Cuff Link (S - 1978)
23 Goodnight Tonight / Daytime Nightime Suffering (S - 1979)
23 Ringo Starr & His All-Starr Band - Tour 2003 (LP - 2004)
25 Wilbury Twist / New Blue Moon (S - 1991)
25 Ringo Rama (LP - 2003)
26 Ringo At The Ryman (DVD - 2013)
27 Sentimental Journey (LP - 1970)
27 Watching The Wheels (S - 1981)
29 Ebony and Ivory / Rainclouds (S - 1982)
29 Let It Be...Naked iTunes (LP - 2013)
30 Postcards From Paradise (LP - 2015)
31 London Town (LP - 1978)
Klasyka rocka wydana w marcu:

3 Master Of Puppets (Metallica) (LP - 1986)
22 All Shook Up (Elvis Presley) (S - 1957)
24 The Dark Side of the Moon (Pink Floyd) (LP - 1973)
25 Machine Head (Deep Purple) (LP - 1972)
29 The Number Of The Beast (Iron Maiden) (LP - 1982)

http://www.jpgr.co.uk/pcs7009_a.jpg

W Anglii ukazuje się LP Revolver

1966-08-05,  autor: joryk  
[...powrót do newsów]

W Anglii ukazuje się LP Revolver, siódmy album Beatlesów. Zaczęli go nagrywać po ponad czterech miesiącach nieobecności w studio (jeśli nie liczyć styczniowego nagrywania nakładek na materiał z koncertów w USA). W listopadzie 1955 skończyli Rubber Soul, w grudniu odbyli krótką trasę koncertową po Anglii. Brian Epstein chciał ich namówić na kręcenie kolejnego filmu (A Talent For Loving) ale odmówili ...i rozjechali się na wakacje. Do pracy w studio wrócili dopiero 6 kwietnia 1966 roku. Album nagrywano do 21 czerwca. Trzy dni później Beatlesi koncertowali już w Niemczech.
Revolver nagrywano (po odliczeniu przerw) około dwóch miesięcy. Dla porównania, poprzedni album powstawał jeden miesiąc, a pierwsza płyta zaledwie jeden dzień. Praca w studio zaczynała się późnym popołudniem i trwała zwykle do wczesnych godzin rannych. O ile EMI nie pozwalało nikomu na pracę po 23:00 to Beatlesi byli już na specjalnych prawach ...a cały potrzebny personel musiał zarywać noce razem z eksperymentującym w nieskończoność zespołem.

NAZWA PŁYTY
Płyta miała się nazywać "Abracadabra" ...ale okazało się, że ktoś już nazwał tak płytę.
Kolejne pomysły to "Pendulums" i "Fat Man And Bobby". Ringo zaproponował zażartować z Rolling Stonesów nazywając płytę "After Geography" (bo Stonesi wydali "Aftermath!"). John zaproponował "Beatles On Safari", a Paul "Magic Circle". John zmienił ten pomysł na "Four Sides Of The Circle" i "Four Sides Of The Eternal Triangle" ...i w wyniku tego kręcenia pojawiła się nazwa "Revolver".
Oczywiście tytuł nie ma nic wspólnego z bronią, choć amerykanie z wytwórni Capitol myśleli, że ma i na amerykańskiej okładce znalazł się wielki napis "BANG!".
Ringo Starr: "revolving, because the record goes round" (obraca się, bo płyta kręci się wkoło).

OKŁADKA ALBUMU
Robert Freeman przygotował projekt okładki albumu Revolver. Beatlesi zrezygnowali z jego prac i poprosili Klausa Voormanna.

George Harrison: Myśląc o okładce na płytę Revolver, zrezygnowaliśmy z prac Roberta Freemana, który przygotował oryginalny projekt, na rzecz Klasa Voormanna. Klaus był dobrym artystą i naszym dobrym przyjacielem. Nie wiem, dlaczego zdecydowaliśmy się na Klausa, ale on zrobił świetną robotę i ta okładka jest już klasyką.

Paul: Klaus był naszym wielkim przyjacielem od czasów Hamburga - był jendym z 'egzi", egzystencjalistów, których wówczas poznaliśmy, Wiedzieliśmy, że rysuje i robi projekty graficzne. Muszę przyznać, że nie mieliśmy pojęcia, co on naprawdę robi, ale wiedzieliśmy, że jest w porządku i dlatego zaproponowaliśmy mu: 'Dlaczego nie wymyślisz nam czegoś na okładkę?'
Wymyślił i wszyscy byliśmy z tego zadowoleni. Podobało się nam, jak z ludzkich uszu wychodzą różne rzeczy i że zrobił kolaż na małą skalę, choć rysunki były w dużej skale. Nieźle nas znał i dlatego uchwycił nas tak pięknie w swoich rysunkach. To nam schlebiało.


BRZMIENIE
Beatlesi zmienili inżyniera dźwięku. Do tej pory (do Rubber Soul włącznie) był nim Norman Smith. Norman dążył jednak do objęcia stanowiska producenta. Gdy tylko otrzymał awans odszedł na samodzielne stanowisko i nagrywał inne zespoły. W 1967 związał się z Pink Floyd.
Niewiele młodszy od George'a Martina Norman Smith był przywiązany do tradycji i trzymania się ustalonych reguł. Nie był idealnym partnerem dla grupy żądnej eksperymentów. Co innego nowy inżynier Geoff Emerick. Ten dziewiętnastolatek już na pierwszej sesji gotów był podwiesić Lennona na sznurach po sufitem i obracać podczas śpiewu dla uzyskania potrzebnego wokalu. Włożył też do bębna taktowego stary sweter uzyskując nowe brzmienie, które zachwyciło perkusistę (i amerykańskich muzyków, którzy starali się skopiować to brzmienie). Szybko znalazł wspólny język z Paulem stając się w studio "człowiekiem McCartneya". W szczególności zaczął nagrywać bas Paula za pośrednictwem głośników, co sprawiło, że ten instrument stał się bardziej słyszalny niż na poprzednich płytach.
Dziełem Emericka było też korzystanie przez muzyków ze słuchawek podczas nagrywania nakładek (aż dziwne, że nikt wcześniej na to nie wpadł).

Po eksperymencie z folkową płytą Rubber Soul wreszcie wracają elektryczne gitary ...ale jeśli ktoś przyzwyczaił się do brzmienia Beatlesów w stylu dwie gitary, bas i perkusja to czekało go jednak spore zaskoczenie. Revolver obfituje w sekcje dęte (trąbki), instrumenty indyjskie, zapętlone taśmy, gitary odtwarzane wstecz, komiczne efekty dźwiękowe, francuskie rożki i sekcje smyczkowe.
Beatlesi nagrali już wcześniej piosenki ("Yesterday") z towarzyszeniem sekcji smyczkowej ale teraz po raz pierwszy "Eleanor Rigby" została nagrana wyłącznie na smyczkach - bez żadnych gitar.
Oczywiście wszystkie te elektroniczne udziwnienia wykluczały wykonanie utworów na scenie.

George Martin: Ich wymagania w studiu stawały się coraz większe. Zaczęli mi mówić, co chcą osiągnąć, oczekiwali ode mnie więcej pomysłów i by przełożyć te pomysły na nagrania na różne sposoby.
Słuchając albumu Revolver nie ma się złudzeń, że chłopcy mieli w uszach bardzo dużo amerykańskiej muzyki. Pytali: ‘Czy możemy osiągnąć ten efekt?’. Tym razem chcieli, żebyśmy zrobili dużo radykalnych rzeczy, jak choćby wrzucenie wysokiego EQ na mixy, zaś dla blachy chcieli bardzo dużo ‘góry’ i wyeliminowania basu. Inżynierowie zastanawiali się czasami, czy tyle EQ jest rzeczywiście potrzebne.
Przepuszczaliśmy to przez cały zakres na EQ na dysku, a jeśli im jeszcze było za mało, to przepuszczaliśmy to przez następny EQ i po zwielokrotnieniu tego uzyskaliśmy bardzo dziwaczne brzemienie, które podobało się The Beatles i prawie zawsze się sprawdzało.


George Harrison: EQ to equalizacja, czyli kiedy dodaje się troche góry lub zdejmuje nieco dołu. To w sumie bas, wysokie i środek, ale equalizacja brzmi o wiele ładniej.
Mam bardzo wysokie EQ, gdzieś około 3000 herców. Jeśli zbyt dużo myślę, to mózg mi się hercuje.


Paul: Początkowo George Martin był Wielkim Producentem w Niebie i nawet nie śmieliśmy prosić o pozwoelenie wejścia do reżyserki. Kiedy wszystko się generalnie rozluźniło, zostaliśmy tam zaproszeni i George oddał nam nieco kontroli nad zabawkami. Pozwolił nam spróbować swoich sił.

INSPIRACJE
"Zwykle nie paliliśmy w robocie ...ale podczas Rubber Soul zdarzyło się kilka razy zapalić zioło" wspominał Paul McCartney nagrywanie poprzedniej płyty. Kolejna, Revolver, upłynęła już pod znakiem innych narkotyków - LSD.
"'Tommorow Never Knows' to właśnie była nasz piosenka o LSD, a nie żadne tam 'Lucy In The Sky With Diamonds'. Poza tym prawdopodobnie nic więcej o LSD nie napisaliśmy." (Paul McCartney)

TEKSTY
O czym jest ta płyta? Zaczyna się piosenką o pazerności fiskalnej rządu (Taxman), jest przejmująca pieśń o starych, samotnych ludziach (Eleanor Rigby). For No One o zgasłej miłości. "Yellow Submarine" jest odbierana jako symbol psychodelicznej ucieczki, życia w hippisowskiej komunie. Wiele tekstów poświęconych jest jednak po prostu śmierci "wiem, jak to jest być umarłym" (She Said She Said). Prawie połowa piosenek zawiera słowo śmierć w różnych przypadkach (die, dead). Nie trzeba chyba dodawać, że są to głównie teksty Lennona.
Trzeba też zauważyć, że w tym okresie Paul odmówił eksperymentowania z LSD. Nie zażywał. Wydaje się, że ma to odbicie w jego kompozycjach i tekstach. To właśnie Paul odpowiada za tą odrobinę optymizmu na płycie (np. Good Day Sunshine). Z drugiej strony, jeśli się zastanowić, to nawet w takiej infantylnej i na pozór niewinnej "Yellow Submarine" można dostrzec pesymizm - kolorowy ale hermetyczny świat, w którym sława zamknęła Beatlesów.

KOMPOZYTORZY
Po kilku płytach, które kompozytorsko zdominował Lennon, po raz pierwszy więcej utworów skomponował Paul. Piosenki Lennona były jednak na tyle udane i znaczące, że w oczach krytyków Paul "zaledwie" dorównał Johnowi. Płyta wyznacza moment, od którego Lennon coraz mniej interesuje się zespołem. Praktycznie wszystkie następne płyty są inspirowane przez Paula. Macca stał się "kierownikiem artystycznym" zespołu. To on dzwonił i zmuszał towarzystwo do nagrywania kolejnych płyt i filmów, to on przedstawiał pomysły i forsował ich realizację.

John: ‘Eleanor Rigby’ to dziecię Paula, a ja pomogłem w nauce dziecka.

George Harrison: ‘Yellow Submarine” została napisana przez Paula i Johna, ale nawet na początku oni potrafili sami pisać duże fragmenty piosenek. Potem jeden pomagał drugiemu ją skończyć, lecz to na jaw wyszło później.

John: Tekst do ‘Yellow Submarine’ pomógł napisać Donovan. Ja też pomogłem w pisaniu tekstu. Ten utwór ożył w studiu, choć był oparty na inspiracji Paula. To był pomysł Paula, tytuł Paula, więc uważam to za piosenkę Paula.

‘She Said She Said’ to moje nagranie. To ciekawy utwór. Gitary są świetne. Ten numer został napisany w Los Angeles po acidowym odlocie, gdy zrobiliśmy sobie przerwę w trasie i bawiliśmy się razem z The Byrds oraz masą dziewczyn.

‘Doctor Robert’ to mój numer. Mówi głównie o narkotykach i proszkach. Napisałem go o sobie - na trasie miałem ze sobą wszystkie proszki i zawsze tak było. No, przynajmniej tak było na początku.

‘Good Day Sunshine’ jest utworem Paula. Może dorzuciłem do niego wers czy coś tam – sam już nie wiem. ‘For No One’ też jest Paula. To jedna z moich ulubionych jego kompozycji – dobra robota.
‘And Your Bird Can Sing’ to mój kolejny odrzucony numer.

‘Got To Get Into My Life’ to również utwór Paula. Myślę, że to była jego jedna z najlepszych piosenek, bo tekst jest dobry, chociaż nie ja go napisałem. Kiedy mówię, że on mógł napisać dobry tekst, jeśli się tylko wysilił,ta piosenka jest tego najlepszym przykładem. Mówi o jego doświadczeniu związanych z braniem acidu. Myślę, że w tej piosence jest właśnie o tym. Nie mogę na to przysiąc, ale sądzę, że tak jest.

‘Here There And Everywhere’ to w całości piosenka Paula i jedna z moich ulubionych w repertuarze The Beatles.


Które z piosenek na płycie są najlepsze? Trudno wybrać ale można zobaczyć jakie zdanie na ten temat mają fani i ewentualnie samemu zagłosować na NAJLEPSZE UTWORY Revolver

1. Taxman (Harrison) - 2:39
2. Eleanor Rigby - 2:07 (Lennon/McCartney)
3. I'm Only Sleeping - 3:02 (Lennon/McCartney)
4. Love You To (Harrison) - 3:01
5. Here, There and Everywhere - 2:25 (Lennon/McCartney)
6. Yellow Submarine - 2:40 (Lennon/McCartney)
7. She Said, She Said - 2:38 (Lennon/McCartney)

8. Good Day Sunshine - 2:09 (Lennon/McCartney)
9. And Your Bird Can Sing - 2:01 (Lennon/McCartney)
10. For No One - 2:01 (Lennon/McCartney)
11. Doctor Robert - 2:16 (Lennon/McCartney)
12. I Want to Tell You (Harrison) - 2:29
13. Got to Get You into My Life - 2:30 (Lennon/McCartney)
14. Tomorrow Never Knows - 2:57 (Lennon/McCartney)

MUZYCY

* John Lennon – śpiew, podkład wokalny, gitara rytmiczna, gitara akustyczna, pętle i inne efekty dźwiękowe, organy Hammonda, fisharmonia, pstryknięcia palcami, klaskanie, tamburyn
* Paul McCartney – śpiew, podkład wokalny, gitara basowa, pętle i inne efekty dźwiękowe, klawikord w "For No One", gitara prowadząca w "Taxman", klaskanie, pstryknięcia palcami
* George Harrison – śpiew, podkład wokalny, gitara prowadząca, rytmiczna i akustyczna, tambura, klaskanie, pstryknięcia palcami, tamburyn i marakasy w "Yellow Submarine" i "Doctor Robert"
* Ringo Starr – śpiew, perkusja, tamburyn, marakasy

Gościnnie:
* George Martin – fortepian w "Good Day Sunshine" i "Tomorrow Never Knows", organy Hammonda w "Got to Get You into My Life", sample orkiestry marszowej w "Yellow Submarine", dyrygent muzyków sesyjnych, układanie harmonii wokalnych,
* Geoff Emerick – sample orkiestry marszowej w "Yellow Submarine"
* Alan Civil – waltornia w "For No One"
* Mal Evans – bęben basowy i podkład wokalny w "Yellow Submarine"
* Anil Bhagwat – tabla w "Love You To"
* Marianne Faithfull – podkład wokalny w "Yellow Submarine" (nie wymieniona na okładce)
* Brian Jones – hałasy w tle w "Yellow Submarine" (nie wymieniony na okładce)
* Donovan – podkład wokalny w "Yellow Submarine" (nie wymieniony na okładce)
* muzycy sesyjni:
- 4 skrzypce, 2 altówki i 2 wiolonczele w "Eleanor Rigby",
- sekcja instrumentów dętych w "Got to Get You into My Life"

Produkcja: George Martin – producent, Geoff Emerick – inżynier dźwięku.

ODBIÓR
Krytycy przyjęli Revolver entuzjastycznie. Okrzyknięty został majstersztykiem muzyki pop.
Numer 1 w All-Time Top 1000 Albums.
3 miejsce na liście 500 albumów wszech czasów magazynu Rolling Stone.
1 miejsce na liście 100 Największych Brytyjskich Albumów Wszech Czasów sporządzonej przez magazyn Q.
...właściwie trudno znaleźć listę, której ten album nie otwiera.

Beatlesi byli bardziej powściągliwi w wyrażaniu opinii o albumie „Revolver”.

George Harrison: Revolver został dobrze przyjęty. Nie widzę większej różnicy między płytami Rubber Soul i Revolver. Dla mnie one mogłyby być nazwane ‘Część Pierwsza’ i ‘Część Druga’.

Ringo: Revolver był jakościowo równy Rubber Soul, bo to następna płyta. Wtedy zaczynaliśmy się odnajdować w studiu. Dowiadywaliśmy się, co możemy osiągnąć grając we czterech na instrumentach. Nakładanie ścieżek się poprawiło, choć to zawsze było śliskie z powodu braku odpowiedniej ilości śladów. Piosenki stały się bardziej interesujące, a przez to bardziej interesujące były też efekty.
Myślę, że na tej płycie narkotyki dały o sobie bardziej znać. Nie braliśmy jeszcze wtedy żadnych twardych rzeczy, tylko te stare, sprawdzone – czyli trawę i acid. Po dziś dzień uważam, że wprawdzie braliśmy pewne substancje, ale nigdy nie przesadzaliśmy z tym podczas sesji. Naprawdę pracowaliśmy uczciwie. To kolejna cecha The Beatles – pracowaliśmy w pocie czoła, by wyszło jak trzeba.

John: Jak wszystko, ludzie poddają się trendom i obecny trend nakazuje, by uważać, że to Revolver stanowiło zmianę. Według poprzedniego trendu Rubber Soul był zmianą, a według jeszcze innego, zmianą był Sgt. Pepper. Wszystko było stopniową zmianą. Byliśmy świadkami pewnej formuły i szliśmy do przodu. Jasne było, że znajdujemy się w drodze. Nie fizycznie, tylko w ‘drodze’ do rozwoju studyjnego i że mamy dobrą prognozę pogody.


Więcej na temat Revolver:
2020-11-01: Szykuje się nowa komedia o The Beatles "Revolver",
2016-08-13: "Revolver" The Beatles ma 50 lat. Ach, spójrz na wszystkich tych samotnych ludzi,
2016-08-05: O albumie Revolver, który zrewolucjonizował rocka,
2002-05-07: Revolver albumem wszech czasów według UltimateCharts,
1966-08-05: W Anglii ukazuje się LP Revolver,
1966-06-21: Sesja do LP Revolver: She Said She Said,
1966-06-14: Sesja do LP Revolver: "Here, There and Everywhere",
1966-06-08: Sesja do LP Revolver: Good Day Sunshine,
1966-06-02: Nagrywanie "I Want To Tell You',
1966-05-26: Sesja do LP Revolver: Yellow Submarine,
1966-05-09: Rozpoczyna się nagrywanie "For No One",
1966-04-28: Rozpoczyna się nagrywanie Eleanor Rigby,
1966-04-27: Sesja nagraniowa do LP Revolver: I'm Only Sleeping,
1966-04-21: Sesja nagraniowa do LP Revolver: Taxman (8),
1966-04-20: Nagrywanie "And Your Bird Can Sing" (7),
1966-04-17: Sesja do LP Revolver: Doctor Robert,
1966-04-14: Sesja do LP Revolver: Rain,
1966-04-13: Sesja do LP Revolver: Paperback Writer,
1966-04-11: Sesja do LP Revolver: "Love You To",
1966-04-07: Druga sesja nagraniowa do LP Revolver: "Got to Get You into My Life",
1966-04-06: Rozpoczynają się sesje nagraniowe do LP Revolver: Tomorrow Never Knows,
Więcej na temat The Beatles (LP):
2018-05-31: Yellow Submarine / Eleanor Rigby,
2016-09-09: The Beatles Live At The Hollywood Bowl,
2014-04-01: The Beatles Live! At The Star Club In Hamburg, Germany:1962,
2013-12-17: The Beatles Bootleg Recordings 1963,
2013-11-11: Live At The BBC volume 2,
2013-03-29: Let It Be...Naked iTunes,
2011-11-08: The Beatles With Tony Sheridan: First Recordings: 50th Anniversary Edition,
2006-11-20: Love,
2006-04-11: The Capitol Albums Volume 2,
2003-11-17: Let It Be ...Naked,
2000-11-13: 1,
1996-03-18: Anthology 2,
1995-11-21: Anthology 1,
1994-11-30: Live at the BBC,
1988-03-08: Past Masters,
1979-05-11: Hey Jude,
1977-11-19: Love Songs,
1977-05-06: The Beatles At The Hollywood Bowl,
1977-05-02: The Beatles Live! At The Star Club In Hamburg, Germany:1962,
1976-11-19: Magical Mystery Tour,
1973-04-19: The Beatles 1962-1966,
1973-04-19: The Beatles 1967-1970,
1970-05-08: Let It Be,
1969-09-26: Abbey Road,
1969-01-17: Yellow Submarine,
1968-11-22: The Beatles,
1967-06-01: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band,
1966-12-10: A Collection Of Beatles Oldies (But Goldies !),
1966-08-05: Revolver,
1965-12-03: Rubber Soul,
1965-08-06: Help!,
1964-12-04: Beatles For Sale,
1964-07-20: Something New,
1964-07-10: A Hard Day's Night,
1964-01-20: Meet The Beatles,
1963-11-22: With The Beatles,
1963-03-22: Please, Please Me,

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2024-03-19 11:10:04,
Komentarze mogą zamieszczać tylko redaktorzy serwisu. Pytaj admina joryk2@wp.pl