Nowo Wydawnictwa SQN
Aktualnoci roku 1966

29 gru Beatlesi rozpoczynają nagrywanie "Penny Lane"
18 gru Paul McCartney na premierze filmu "The Family Way"
10 gru Ukazuje się składanka pod tytułem "A Collection Of Beatles Oldies (But Goldies !)"
6 gru Pierwsza sesja nagraniowa do Sierżanta Pieprza: When I'm Sixty-Four
27 lis Kręcenie Not Only…But Also z udziałem Lennona.
24 lis Rozpoczyna się nagrywanie Strawberry Fields Forever
12 lis Paul McCartney leci na safari do Nairobi (Kenya).
7 lis John Lennon spotyka Yoko Ono
6 lis Paul McCartney rozpoczyna samochodowy urlop we Francji
14 wrz George Harrison i Pattie lecą do Indii.
5 wrz John Lennon i Brian Epstein wyjeżdżają do Berlina kręcić film "How I Won The War"
29 sie Ostatni koncert Beatlesów - Candlestick Park, 29 sierpnia 1966
28 sie Koncert w Los Angeles
26 sie Beatlesi mają wolny dzień, przebywają w LA
25 sie Koncerty w Seattle
23 sie The Beatles dają koncert na Shea Stadium w Nowym Jorku.
14 sie Dlaczego piorun uderzył w radio KLUE?
12 sie Koncerty w USA - International Amphitheatre, Chicago
11 sie Beatlesi przylatują do Stanów
6 sie John kupuje ciotce nowy dom.
6 sie Skandal z wypowiedzią Lennona na temat Chrześcijaństwa zatacza coraz szersze kręgi.
5 sie W Anglii ukazuje się LP Revolver
5 sie Ukazuje się singiel Eleanor Rigby / Yellow Submarine
4 sie Rząd RPA zakazuje radiowej emisji piosenek Beatlesów.
31 lip W Stanach płoną płyty The Beatles
29 lip Datebook przypomina kontrowersyjny wywiad Lennona
8 lip W Anglii ukazuje się EP-ka Nowhere Man
4 lip Beatlesi koncertują w Manilli na Filipinach
4 lip Ukazuje się singiel Summer In The City
3 lip Beatlesi przylatują do Manilli na dwa koncerty.
2 lip Rolling Stones wydają singla "Mother's Little Helper" / "Lady Jane"
2 lip Live At The Budokan Hall, Tokyo. Wieczór drugi.
30 cze Pierwszy koncert The Beatles w Nippon Budokan Hall, Tokio, Japonia.
28 cze Beatlesi przylatują do Tokio
26 cze Koncert w Hamburgu kończy niemiecką trasę Beatlesów.
21 cze Sesja do LP Revolver: She Said She Said
17 cze Paul McCartney kupuje High Park Farm na Mull Of Kintyre w Szkocji
14 cze Sesja do LP Revolver: "Here, There and Everywhere"
10 cze W Anglii ukazuje się singiel Paperback Writer / Rain
8 cze Sesja do LP Revolver: Good Day Sunshine
3 cze Ukazuje się singiel Kinks "Sunny Afternoon"
2 cze Nagrywanie "I Want To Tell You'
31 maj Sesja fotograficzna Ringo Starra w jego posiadłości Sunny Height w Weybridge
27 maj John Lennon i Bob Dylan - przejażdżka limuzyną
26 maj Sesja do LP Revolver: Yellow Submarine
19 maj Beatlesi nagrywają film promocyjny do Paperback Writer
16 maj Ukazuje się płyta Beach Boys "Pet Sounds"
9 maj Rozpoczyna się nagrywanie "For No One"
1 maj Ostatni koncert w Anglii. The Beatles na Wembley w Londynie
28 kwi Rozpoczyna się nagrywanie Eleanor Rigby
27 kwi Sesja nagraniowa do LP Revolver: I'm Only Sleeping
21 kwi Sesja nagraniowa do LP Revolver: Taxman (8)
20 kwi Nagrywanie "And Your Bird Can Sing" (7)
17 kwi Sesja do LP Revolver: Doctor Robert
14 kwi Sesja do LP Revolver: Rain
13 kwi Sesja do LP Revolver: Paperback Writer
11 kwi Sesja do LP Revolver: "Love You To"
11 kwi Ukazuje się singiel Franka Sinatry "Strangers in the Night"
7 kwi Druga sesja nagraniowa do LP Revolver: "Got to Get You into My Life"
6 kwi Rozpoczynają się sesje nagraniowe do LP Revolver: Tomorrow Never Knows
25 mar Sesja fotograficzna 'Butcher photo session'
4 mar W Anglii ukazuje się EP - Yesterday
4 mar Lennon: Jesteśmy popularniejsi od Jezusa
22 lut Ukazuje się singiel "These Boots Are Made for Walking"
13 lut Beatlesi zostają nominowani do Grammy Awards w 10 kategoriach
22 sty Pierwsza konferencja prasowa państwa Harrison
21 sty George Harrison poślubia Pattie Boyd
Klasyka rocka wydana w maju:

1 Rock Around the Clock (Bill Haley & His Comets) (S - 1954)
1 You're the One That I Want (John Travolty & Olivia Newton-John) (S - 1978)
2 That'll Be The Day (Buddy Holly) (S - 1957)
9 Hello, Dolly! (Louis Armstrong) (S - 1964)
12 A Whiter Shade of Pale (Procol Harum) (S - 1967)
13 San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair) (Scott McKenzie) (S - 1967)
15 In the Wake of Poseidon (King Crimson) (LP - 1970)
16 Pet Sounds (Beach Boys) (LP - 1966)
17 Rising (Rainbow) (LP - 1976)
25 Tubular Bells (Mike Oldfield) (LP - 1973)
25 Holy Diver (Dio) (LP - 1983)
27 Crisis (Mike Oldfield) (LP - 1983)
31 Discovery (ELO) (LP - 1979)

Warning: get_headers(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/hosting/www/beatles.kielce.com.pl/www/news_more_out.php on line 69 Warning: get_headers(http://www.rawrootsrock.com.au/wp-content/uploads/Yesterday-Today.jpg): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/hosting/www/beatles.kielce.com.pl/www/news_more_out.php on line 69 Warning: getimagesize(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/hosting/www/beatles.kielce.com.pl/www/news_more_out.php on line 77 Warning: getimagesize(http://www.rawrootsrock.com.au/wp-content/uploads/Yesterday-Today.jpg): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/hosting/www/beatles.kielce.com.pl/www/news_more_out.php on line 77
The Beatles Polska: Sesja fotograficzna

Sesja fotograficzna 'Butcher photo session'

1966-03-25,  autor: joryk   ...powrót do newsów

Beatlesi pozują z zakrwawionym mięsem i plastikowymi lalkami pozbawionymi głów. Zdjęcia wykonał Robert Whitaker w Londynie, w studio fotograficznym na 1 The Vale, Chelsea.

Pomysł na fotografię pochodził od Whitakera. Tłumaczenie było dość mętne - wizerunek miał 'odbrązowić' Beatlesów i ukazać ich, jako zwykłych ludzi, a nie - jak to zwykle robiła prasa - jako idoli.
Beatlesi mieli potrzebę odmiany. Zawsze byli fotografowani, jako piękni, uśmiechnięci chłopcy. Ciążyło im to tak bardzo, że zgodzili się wywołać wizerunkowy skandal. George Harrison mówił po latach o tej sesji: "Zdarzało nam się, że robiliśmy rzeczy głupie. Coś, co wydawało się dowcipne i 'hip' w rzeczywistości było naiwne i głupie. Tak właśnie myślę teraz o tych zdjęciach. "

Zdjęcie trafiło na okładkę amerykańskiej płyty "Yesterday and Today". Okładka została wydrukowana, płyty zapakowane ...ale w popłochu wycofane. Okładkę zamieniono. Zamiast rzeźników pokazano Beatlesów w wersji "z walizką". Niedawne słowa Lennona o przemijaniu chrześcijaństwa, a teraz ta rzeźnicka okładka, to było zbyt wiele i dla sprzedawców płyt i dla fanów w Stanach.


John Lennon: Mój oryginalny pomysł na okładkę był lepszy – uciąć Paulowi głowę, ale on się na to nie zgodził.


George: Amerykański album “Yesterday and Today” z 1966 roku miał kontrowersyjną okładkę. Sądzę, że Brian Epstein spotkał w Australii fotografa nazwiskiem Robert Whitaker i gdy on przyjechał do Londynu, Brian go nam przedstawił. On był awangardzistą i zrobił masę zdjęć. Zaaranżował nam sesję zdjęciową, która już wtedy mi się nie podobała.

Uważałem, że jest głupia i przesadzona. Czasami wszyscy robiliśmy głupie rzeczy, sądząc, że to jest cool i ekstra, choć tak naprawdę było to naiwne i kretyńskie. Tak było w przypadku tej sesji. Jednak to był typowy przykład sytuacji, kiedy jednostka będąca częścią ekipy musi się podporządkować i zgodzić na współpracę.

Na potrzeby tej sesji założyliśmy więc rzeźnickie fartuchy. Na tym zdjęciu robimy “Uch!”. Właśnie tak robię, prawda? Jestem zniesmaczony tymi lalkami bez głów. O co tu do diabła chodzi?

Ktoś na to spojrzał przytomnym wzrokiem i zapytał: „Czy wy naprawdę potrzebujecie tego na okładkę płyty?” Wytwórnia płytowa stwierdziła „Nie chcemy takiej okładki jak ta. Chcemy mieć ładną okładkę, na której będziecie siedzieli w pudełku.”


Neil Aspinall: „Rzeźnicza” okładka była pomysłem Roberta Whitakera. Chciał nią przekazać jakąś wzniosłą idee. Ta okładka była na amerykańskiej płycie, bo wytwórnia Capitol wydawała wtedy wersje różniące się od angielskich. Sklepy były tą okładką przerażone. Nie wiem, ile egzemplarzy wydrukowano, ale reakcja była jednakowa „Co to jest?”

Capitol nakleił nowe zdjęcia na starą okładkę wytłoczonych płyt, a następne serie miały już nową okładkę. Jednak ludzie, który kupili pierwsze wydanie, odparowywali naklejone zdjęcie, by zobaczyć ‘rzeźniczą’ okładkę. Niewiele jest na świecie tych oryginalnych egzemplarzy.


Paul: W tamtych czasach przychodziło się na sesję i fotograf miał już z reguły jakiś pomysł. Na samym początku Dezo Hoffmann poprosił, żebyśmy założyli okulary. Powiedziałem „Dezo, ja nie noszę okularów”. A on na to: „Taaa, ale wtedy będę mógł sprzedać te zdjęcia do wszystkich pism optycznych na całym świecie.” Tym sposobem dowiadywaliśmy się o różnych patentach na zdjęcia. Przyzwyczailiśmy się więc do zadziwiających pomysłów fotografów i gdy czasami pytaliśmy, dlaczego mamy coś zrobić, odpowiwadali: „Wszystko będzie OK” i my się na to godziliśmy.

Przed tą sesją zrobiliśmy parę innych z Bobem i on znał nasze osobowości. Wiedział, że lubimy czarny humor i chore kawały. W tym czasie to dominowało. Powiedział: „Mam pomysł – włóżcie te laboratoryjne fartuchy”. To nie wydało się nam takie groźne. W sumie to były tylko lalki i dużo mięsa. Nie wiedziałem, co on chciał tą okładką powiedzieć, ale ten pomysł wydawał się nieco oryginalniejszy niż to, do czego zmuszali nas inni – na przykład do noszenia okularów!

Bob już miał pewną markę, jeśli chodzi o takie sesje. Pamiętam, że podczas wcześniejszej sesji kazał nam niszczyć styropian i zrobił zdjęcia w akcji. Kiedy je wywołał, można to było odczytać tak, że wszystko zniszczyliśmy. Podobnie było z „rzeźniczą” okładką. W sumie podobała nam się – była porażająca i szokująca, ale nie widzieliśmy w niej żadnych podtekstów.

Nie chciała jej jednak wytwórnia Capitol. Trzeba pamiętać, jaki wtedy panował ogólny nastrój. Pamiętam, że sir Edwar Lewis, szef firmy Decca, nie zaaprobował okładki Stonesów, bo było na niej graffiti namalowane na sedesie. Mick przyszedł do nas, by o tym porozmawiać i nawet zadzwoniłem do sir Edwarda mówiąc, że moim zdaniem powinni wydawać płytę z tą okładką. On jednak nie chciał o tym słyszeć. Nie byliśmy przeciwni szokowaniu od czasu do czasu. To była część naszej strategii.


Ringo: Nie wiem jak to się stało. Nie wiem, dlaczego wylądowaliśmy na okładce w rzeźniczych fartuchach, cali uwalani mięsem. Jeśli się spojrzy na nasze oczy, to widać, że żaden z nas nie wie co robi. To było jedno z tych zdarzeń, jakie przytrafiają się w życiu.

Okładka wydawała nam się świetna, bo byliśmy dosyć miłymi chłopcami i pomyśleliśmy sobie: „Zróbmy coś takiego!” Najdziwniejsze było to, że ponieważ ta okładka została zabroniona, przyklejono na nią inną i ludzie zaczęli ją odklejać. Przez to ta okładka stała się bardzo poszukiwanym białym krukiem i z przykrością muszę stwierdzić, że sam jej nie mam. Wtedy nikt z nas nie pomyślał, żeby ją sobie zatrzymać.


John: Zrobiliśmy te zdjęcia w Londynie podzas jednej z sesji. Już wtedy zaczynaliśmy jej nienawidzić. Sesja zdjęciowa była dużym utrapieniem, bo trzeba było starać się wyglądać normalnie, choć wcale się tak nie czuło. Fotograf był surrealistą, przyniósł na sesję kawałki mięsa i fartuchy lekarskie. Wczuliśmy się w to i tak się poczuliśmy. „Taaa!”

Nie lubię być zaszufladkowanym, a wówczas uważano nas za aniołków. Chciałem pokazać, że wiem, czym jest normalne życie i naprawdę popierałem ten projekt okładki. Powiedziałbym, że byłem tym, który przyczynił się do jej wydania.

Wyjątkowo upierałem się przy tej okładce, bo chciałem zmienić nasz image. Płyta z tą okładką ukazała się w Ameryce – wydrukowano i rozesłano 60 tysięcy sztuk. Potem jak zwykle, było zamieszanie i wszystkie płyty, albo odesłano, albo wycofano. Na okładkę wpakowano nasze okropne zdjęcie, na którym wyglądaliśmy równie drętwo, choć mieliśmy być ponoć wesołą czwórką. Staraliśmy się zrobić coś innego. Projetkowaliśmy lub mieliśmy kontrolę nad większości okładek w Anglii, ale w Ameryce było więcej płyt, więc potrzebowali tam innego zdjęcia i innej okładki.
(Anthology)

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2020-05-25 07:27:04,
Komentarze mog± zamieszczaæ tylko redaktorzy serwisu. Pytaj admina joryk2@wp.pl