Aktualnosci roku 2022

31 gru Autorzy "The McCartney Legacy": nie będzie nam tu Paul idealizował rzeczywistości
31 gru Rok 2022 w świecie Beatlesów
30 gru Paul McCartney zdradził co było dla niego najważniejszym wydarzeniem w 2022 roku i jakie ma plany na ten rok
26 gru Dan Richter: "Myślę, że John użył Yoko, aby pomogła mu rozbić The Beatles"
22 gru Paul McCartney wpadł z wizytą do kawiarenki prowadzonej przez małżeństwo z Polski
21 gru "The McCartney Legacy, Vol. 1: 1969-73" - jak to było z tą piosenką Bonda?
12 gru Paul McCartney i Ringo Starr pojawili się w studiu Abbey Road na premierze filmu " If These Walls Could Sing”
12 gru Paul i Ringo odpowiadają na pytania o studiu Abbey Road
7 gru Ulubiona płyta Beatlesów według Beatlesów
1 gru Niespodziewana wizyta w Twickenham Film Studios
30 lis Autograf dla fanów z Polski od Pattie Boyd
30 lis Firma Happy Socks wypuściła nową kolekcję skarpetek z motywami beatlesowskimi
29 lis May Pang wspomina Koncert dla George'a w Londynie
29 lis "BestFest14" - Można już zamawiać bilety.
29 lis Projekt George Harrison czyli muzyka na żywo w hołdzie George'owi Harrisonowi
27 lis "Concert For George" pojawi się w kinach z ulepszonym dźwiękiem
22 lis Rian Johnson, reżyser "Glass Onion" jest zaskoczony, że tak wiele osób nie zna piosenki Beatlesów
19 lis Paul McCartney i Superman na okładce komiksu
18 lis Bemowskie Centrum Kultury zaprasza na spotkanie "Opowieść o The Beatles"
16 lis Mark Lewisohn namawia do świętowania 16 listopada #Nov16FabDay
15 lis Ukazał się zwiastun filmu o studiu Abbey Road ‶If These Walls Could Sing”
12 lis Julian Lennon spotkał Paula McCartneya na lotnisku Heathrow
11 lis Relacja ze spotkania z Hunterem Daviesem w Bibliotece Brytyjskiej w Londynie
10 lis W grudniu ukaże się “The 7” singles”
5 lis O tym, jak McCartney porzucił gitarę basową Hofnera pisze Tyler Golsen dla "Far Out"
4 lis Beatlesi powrócili do pierwszej piątki list przebojów w Wielkiej Brytanii
1 lis Posłuchaj wierszy Olivii nagranych w ogrodzie George'a Harrisona
1 lis Premiera teledysku "I'm Only Sleeping"
30 paĽ Nowe wydawnictwo płyty "Revolver" w polskich mediach
28 paĽ Sklep "Winylowa" zaprasza wszystkich na odsłuch albumu "Revolver"
28 paĽ Zmarł Jerry Lee Lewis
23 paĽ Aktywiści zablokowali słynne przejście na Abbey Road
20 paĽ Niepublikowany komiks z Paulem McCartneyem trafił do muzeum w Liverpoolu
18 paĽ Polskie wydawnictwo Eurograf wyprodukowało kalendarze z The Beatles na 2023 rok
18 paĽ Hunter Davies pokaże cenne pamiątki ze swojego archiwum na spotkaniu w Brytyjskiej Bibliotece
18 paĽ Pattie Boyd razem z przyjaciółmi świętowała oficjalną premierę książki "My Life In Pictures"
15 paĽ Klaus Voormann z nowym wydaniem albumu "Revolver" poprosił o pomoc w odnalezieniu oryginalnej grafiki
14 paĽ Premiera teledysku do piosenki “Taxman”
5 paĽ "To było jak duchowe przebudzenie" - muzycy wspominają wydanego 60 lat temu singla "Love Me Do"
4 paĽ W październiku ukaże się książka "Pattie Boyd: My Life In Pictures"
4 paĽ Paul McCartney pojawił się na Paris Fashion Week 2022
3 paĽ Ringo Starr odwołał koncerty z powodu choroby
3 paĽ Odkryto rzadkie zdjęcia Beatlesów z 1961 roku
2 paĽ Olivia Harrison porozmawia o swoim tomiku poezji na festiwalu literackim w Henley
30 wrz Udostępniono klip "Tomorrow Never Knows (Take1/Audio)"
30 wrz Paul opowiada o ćwiczeniu jogi we wrześniowym cyklu "You Gave Me The Answer"
27 wrz Mike McCartney wraz z przyjaciółmi świętowali wystawę zdjęć w Atlas Gallery
26 wrz Dom mamy Johna Lennona został ponownie sprzedany na aukcji
24 wrz W Londynie otwarto wystawę z fotografiami Mike'a McCartneya
23 wrz Eric Idle opowiedział o walce z chorobą i przyjaźni z Harrisonem
17 wrz Mama opowiadała, jak płakałem za ojcem - wywiad Juliana Lennona z okazji wydania nowej płyty "Jude"
16 wrz Ukazała się EP-ka Ringo Starra "EP3"
15 wrz "Beatlesi w Indiach" do obejrzenia na TVP Kultura
15 wrz John Higgs w książce "Love and Let Die" dokonał analizy Beatlesów i Bonda
12 wrz Giles Martin zdobył nagrodę Emmy
8 wrz Paul McCartney wspomina Królową Elżbietę II
7 wrz "Revolver" jakiego nie znacie - ekskluzywna zapowiedź nowego wydawnictwa The Beatles
3 wrz Paul McCartney zagrał na koncercie poświęconym pamięci Taylora Hawkinsa
3 wrz Julian Lennon szczerze o sobie w wywiadzie
3 wrz Dokument "The Beatles: Get Back" zdobył pięć nagród Emmy
2 wrz Kiedy Paul McCartney przeszedł przez pasy na Abbey Road z kucykiem
2 wrz Oprogramowanie MAL uratowało miksy "Revolvera"
2 wrz W grudniu ukaże się książka Allana Kozinna i Adriana Sinclaira "The McCartney Legacy, Vol. 1: 1969-73"
30 sie Paul McCartney zdradził, która scena z "Get Back" wywołała u niego największy uśmiech na twarzy
28 sie Koncert The Backwards w Warszawie
27 sie W Liverpoolu odsłonięto pomnik Briana Epsteina
25 sie Do Liverpoolu powrócił posąg Johna Lennona, który podróżował po świecie
16 sie Mark Lewisohn ujawnił niezwykłą historię Saltney Street
6 sie Bydgoscy Beatlesi zagrali do tańca na Śluzach - relacja Zbigniewa Michalskiego z koncertu Żuków
2 sie Zmarła Anna Frawley. Radio Wnet wyemituje pożegnalną audycję
31 lip Zmarł Mo Ostin
29 lip Ukazał się nowy singiel Ringo Starra “World Go Round”
28 lip Mark Lewisohn wyrusza z nowym programem "Evolver:62"
26 lip Paul McCartney powrócił do rodzinnego miasta na zakończenie roku szkolnego w The Liverpool Insitute Performing Arts
20 lip Peter Jackson zdradził, że przygotowuje kolejny projekt filmowy z Beatlesami
16 lip Google Maps irytuje fanów wskazując inne przejście na Abbey Road
16 lip Peter Jackson chciałby nagrać jeszcze bardziej rozszerzoną wersję "Get Back", ale w Apple nie są tym pomysłem zainteresowani
15 lip Paul McCartney razem z córką Beatrice odpoczywają w Hamptons
12 lip Dokumenty "The Beatles: Get Back" i "McCartney 3, 2, 1" otrzymały nominacje do nagród Emmy
7 lip 82. urodziny Ringo Starra
26 cze Hunter Davies dzieli się uwagami po koncercie tego biednego drania McCartneya
25 cze Paul McCartney daje koncert na festiwalu Glastonbury
24 cze Koncert we Frome przed Glastonbury 2022
21 cze Paul spędził 80. urodziny na jachcie w Grecji
18 cze Liverpool, rodzinne miasto Paula McCartneya uhonorowało 80. urodziny Beatlesa
18 cze Polskie media o 80. urodzinach Paula McCartneya
18 cze Tydzień z Paulem McCartneyem w Trójce
16 cze Urodzinowe niespodzianki na koncercie Paula McCartnyea w Metlife Stadium
14 cze Serial The Beatles: Get Back już niedługo będzie dostępny w Polsce – Disney+ startuje 14 czerwca.
12 cze Ringo zdradził co zamierza podarować Paulowi na jego 80. urodziny
9 cze Stonesi uhonorowali Beatlesów w Liverpoolu
9 cze Zalewski, Emade. Smolik, Tomek Ziętek i Kev Fox grają The Beatles! Premiera Disney+ w Polsce
7 cze Paul płakał, a Linda powiedziała "Carl, bardzo Ci dziękuję".
30 maj Ringo Starr wystawia na aukcję swoje obrazy w formie NFT
29 maj Johnny Depp zaśpiewał utwór Johna Lennona na koncercie Jeffa Becka
27 maj Ringo Starr rozpoczął trasę koncertową w Casino Rama
27 maj Rzadkie zdjęcia zrobione przez fankę w Weston-Super Mare oraz etykieta bielizny z podpisami Beatlesów trafią na aukcję
27 maj Zmarł Alan White
24 maj 20-lecie naszej strony uwiecznione na Truskawkowych Polach
21 maj Historia Beatlesów opowiedziana w Płocku
20 maj Nieznane zdjęcie Paula McCartneya na łódce zostało opublikowane z okazji 150. rocznicy otwarcia Sefton Park
7 maj Ringo Starr otrzymał honorowy doktorat w dziedzinie muzyki
1 maj Założyciele muzeum w Liverpoolu wydali książkę "The Birth of the Beatles Story"
1 maj Lennon, gangsterzy, prawnicy ...i dwie dziewice.
28 kwi Paul McCartney i John Lennon zaśpiewali razem - pierwszy koncert w ramach trasy Got Back
22 kwi Ukazał się singiel "Home" The Umoza Mucis Project z udziałem Paula McCartneya
21 kwi Olivia Harrison wyda tomik poezji w hołdzie zmarłemu mężowi
21 kwi Kartka świąteczna "War Is Over" zaadresowana do premiera Wielkiej Brytanii została wystawiona w muzeum w Liverpoolu
13 kwi Dhani i Olivia Harrison wyrazili zgodę na sprzedaż trawki "All Things Must Grass"
11 kwi Beatlesi w Polsce 2053/111
8 kwi Julian Lennon wydał singiel Freedom / Every Little Moment
8 kwi Julian Lennon po raz pierwszy publicznie zaśpiewał „Imagine” na rzecz Ukrainy
7 kwi "The Forthlin Sessions" - Dom Paula McCartneya otwiera drzwi nowym muzykom
3 kwi Dhani i Olivia Harrison otrzymali nagrodę Grammy za jubileuszowe wydanie "All Things Must Pass"
31 mar Paul McCartney przyłapany na paleniu
30 mar Nowy cover Come Together zbiera pieniądze dla Ukrainy
28 mar Czego żałował George Martin?
25 mar Sean Lennon otworzył Yoko Ono Lennon Centre w Liverpoolu
23 mar Tak obecnie prezentuje się mural Johna Lennona w Izium na Ukrainie
23 mar Sean Lennon odwiedził Liverpool
21 mar Zak Starkey ożenił się po 18 latach
20 mar Wystawa zdjęć Beatlesów autorstwa Tommy'ego Hanleya w londyńskim hotelu The Hari
20 mar Beatlesi znaleźli się w zestawieniu najpopularniejszych muzyków wszech czasów
19 mar Kup koszulkę Teatles i wesprzyj Ukrainę
18 mar Paul McCartney - Czytaliście te bzdury?
17 mar Paul McCartney może zostać uhonorowany tytułem barona
17 mar Relaks Paula McCartneya na Morzu Karaibskim
17 mar Fani Beatlesów mają możliwość przenocowania w domu George'a Harrisona w Liverpoolu
13 mar Strona beatles.kielce ma już 20 lat
10 mar Trzechsetne wydanie magazynu Uncut świętuje 80. urodziny Paula McCartneya
7 mar Stella McCartney użyła piosenki Johna Lennona na pokazie mody w Paryżu
6 mar Na pubie Empress pojawił się nowy mural
5 mar Fan z Danii zaapelował do Paula McCartneya o wydanie Koncertu Niepodległości na rzecz Ukrainy
4 mar Paul McCartney potwierdził udział na festiwalu w Glastonbury
4 mar Ponad 150 europejskich rozgłośni zagrało równocześnie „Give Peace a Chance”
24 lut Yoko, Paul, Ringo oraz studio Abbey Road wspierają Ukrainę
22 lut Notatnik Mala Evansa zostanie wystawiony w muzeum The Beatles Story w Liverpoolu
22 lut National Trust oferuje pracę kierowcy w Liverpoolu
22 lut George Harrison objawił się na ogryzku od jabłka
21 lut Prasa brytyjska rozpisuje się o powrocie McCartneya na festiwal w Glastonbury
19 lut Zmarł Gary Brooker
18 lut Ringo promował swoją najnowszą książkę w programie "Jimmy Kimmel Live"
18 lut Zapowiedź Paul McCartney Got Back Tour 2022
13 lut Daily Mail rozpisuje się o wielkim całusie Paula dla swojej córki Mary
11 lut The Beatles Get Back The Rooftop Concert zostanie wyświetlony w polskich kinach
11 lut Michael Bublè nagrał cover Paula McCartneya „My Valentine”
8 lut Ringo powraca na trasę koncertową.
5 lut Piosenka "Imagine" Johna Lennona zabrzmiała na otwarciu zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie
4 lut Podpisz petycję, jeśli chcesz rozszerzonej wersji filmu "The Beatles: Get Back"
30 sty Koncert Beatlesów na dachu zostanie pokazany w kinach
28 sty Norah Jones zaśpiewała piosenki Beatlesów na dachu Empire State Building
27 sty Apple przygotowało niespodzianki dla fanów z okazji 53. rocznicy The Rooftop Concert
24 sty Julian Lennon wystawił na aukcję pamiątki po Beatlesach
22 sty Beatlesi w różnych stylach
22 sty Apple Scruffs założyły własną stronę internetową
20 sty Gitara z podpisem Paula McCartneya wystawiona na aukcję wspierającą Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy
19 sty Ricky Gervais wyjawił kto jest najlepszym Beatlesem i dlaczego nigdy by nie zjadł Paula McCartneya
19 sty Giles Martin udostępnił na Twitterze wzruszające video
17 sty Julian Lennon pochwalił najnowszą kampanię NHS, w której wykorzystano słowa piosenki “Help!”
16 sty Członkowie ukraińskiej grupy Okean Elzy opowiadają o ulubionych utworach The Beatles
12 sty Nie żyje Ronnie Spector
9 sty Ukazało się rzadkie nagranie prywatnego występu The Beatles z 1963 roku
7 sty Ringo Starr bohaterem komiksu
6 sty W lutym ukaże się film "The Beatles Get Back" na Blu-ray
2 sty Co ciekawego wydarzyło się w roku 2021?
1 sty Urażony Beatles, który odmówił królowej przyjęcia orderu OBE
Klasyka rocka wydana w kwietniu:

3 Badge / What A Bringdown (Cream) (S - 1969)
3 Flashdance... What a Feeling (Irene Cara) (S - 1983)
11 Strangers in the Night (Frank Sinatra) (S - 1966)
13 Mesjasz (Georg Friedrich Händel) ( - 1742)
15 Back To Bedlam (James Blunt) (LP - 2004)

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0572/7915/2293/products/31a7mlcllHL._AC_SY780_348x.jpg?v=1672163645

Autorzy "The McCartney Legacy": nie będzie nam tu Paul idealizował rzeczywistości

2022-12-31,  autor: joryk  
[...powrót do newsów]

The McCartney Legacy: Volume 1, 1969-73 autorstwa Allana Kozinna i Adriana Sinclaira to najważniejsza od lat książka o twórczości Paula McCartneya po rozpadzie Beatlesów. Jeśli kolejne części będą tak dobre, jak ten pierwszy tom, to cała seria powinna być ostatecznym spojrzeniem na solową karierę McCartneya.

„Pierwotnie, około 2014 roku, Adrianowi zaproponowano napisanie szczegółowego opisu sesji nagraniowych McCartneya, na wzór "The Beatles Recording Sessions" Marka Lewisohna — wyjaśnia Kozinn, były krytyk muzyczny w New York Times. „Poprosił mnie o napisanie pełnych rozdziałów biograficznych, aby wyjaśnić, co działo się w życiu Paula w czasie, gdy tworzył każdy album. Gdy przeprowadziliśmy badania, praca przekształciła się w pełnoprawną biografię — częściowo dlatego, że podczas wywiadu z [perkusistą Wings] Dennym Seiwellem zaproponował nam wykorzystanie pamiętników swojej żony i własnego dziennika sesji, co pomogło nam ustalić szczelną oś czasu, a częściowo dlatego, że Mark Lewisohn przekonał nas, że tak naprawdę potrzebna jest biografia”.

W rezultacie książka jest pełna informacji, których nawet najbardziej oddany fan Macca prawdopodobnie nie zna. Tutaj Kozinn bardziej szczegółowo omawia kilka takich pozycji.

Wbrew temu, co twierdzi Paul, to doradca Beatlesów, Peter Brown, przedstawił Paulowi Lindę Eastman, przyszłą żonę McCartneya, w londyńskim klubie Bag O’ Nails.

Allan Kozinn: To dziwna rzecz. Peter mówi, że kilka razy pytał Paula, dlaczego wykreślił go z tej historii, a Paul powiedział tylko: „To nie ma nic wspólnego z tobą, poznałem ją”. Jednym z możliwych wyjaśnień jest to, że Brown stał się persona non grata w domu McCartneyów po opublikowaniu jego książki "The Love You Make"; Linda mówiła o spaleniu kopii, a Paul był niezadowolony ze swojego wizerunku w książce. Ale komentarz Browna o zapytaniu Paula, dlaczego mu nie wierzy, sugeruje, że sięga to czasów przed książką Browna.

Istnieje całkiem sporo przypadków, w których Paul przedkładał zmitologizowaną relację nad absolutną prawdę. Może w tym przypadku mit — zobaczył ją po drugiej stronie pokoju i przechwycił ją, gdy wstała od stolika — brzmi dla niego bardziej romantycznie niż „Zostaliśmy przedstawieni przez wspólnego znajomego”. Jednak jest kilka wywiadów z Lindą, w których mówi (parafrazując): „Byłam w Bag O’ Nails z kilkoma przyjaciółmi i znałam ludzi, z którymi był Paul”. To potwierdza wersję Browna, nie przesądzająć czy to on ich sobie przedstawił.

"Back in the U.S.S.R." został pierwotnie napisany dla Twiggy

Kozinn: Na początku 1968 roku Twiggy zamierzała nakręcić specjalny program dla Granada TV, zatytułowany "Twiggy w Rosji". Poprosiła Paula o piosenkę, a on dał jej „Back in the U.S.S.R.” Ale odcinek specjalny nigdy nie został ukończony, więc Paul sam użył tej piosenki w The Beatles („The White Album”). Paul i Twiggy byli bliskimi przyjaciółmi; w rzeczywistości, kiedy Linda przeprowadziła się do Londynu, Paul przedstawił ją Twiggy, która została tam pierwszą bliską przyjaciółką Lindy. Napisał też dla niej inne rzeczy, w szczególności „Gotta Sing, Gotta Dance”, którego nigdy nie wykorzystała – to było do filmu, który nie został nakręcony – więc Paul wykonał go w specjalnym programie telewizyjnym "James Paul McCartney" w 1973 roku. Nigdy tego formalnie nie zarejestrował.

Ram kosztował ponad milion dolarów, przeliczając na dzisiejsze pieniądze.

Kozinn: Kiedy Paul zaczął pracować nad Ramem, starał się być racjonalny. Używał muzyków sesyjnych do nagrywania podstawowych utworów, a następnie robił osobne sesje dla innych rzeczy, które dodawał sam, bez konieczności płacenia swoim pomocnikom za obecność w studio. Ale w miarę upływu sesji odkrył, że ma problemy z ukończeniem albumu. Nagrał podstawowe wersje dla znacznie większej liczby piosenek, niż zmieściłoby się na płycie, i wydaje się, że miał problem z podjęciem decyzji, które utwory dokończyć, a które zachować do późniejszych projektów. Dlatego ostatecznie przeniósł sesje z Nowego Jorku do Los Angeles. Ten pomysł, który zaproponował John Eastman, szwagier i prawnik Paula, polegał na tym, że w Los Angeles pracowałby z producentem Jimem Guercio, który by doprowadził projekt do końca. Ale Guercio stwierdził, że nie jest w stanie narzucić Paulowi dyscypliny i szybko odszedł, a Paul nie spieszył się z samodzielnym ukończeniem albumu.

Pod koniec Len Wood z EMI pojawił się na spotkaniach w Capitol Tower i zatrzymał się u Paula [w studiu Capitol] i był zaniepokojony, gdy dowiedział się, że Paul pracuje tam codziennie od kilku miesięcy. Ale ponieważ EMI płaciło tantiemy Paula firmie Apple, a nie bezpośrednio Paulowi, to Paul przesyłał rachunki za studio bogatemu Apple. Sprawiało to, że proces był dla Paula mniej bolesny finansowo. Jak się okazało, Apple rozwiązano dopiero w 1975 roku, a do tego czasu Ram zarobił znacznie więcej, niż wynosił koszt nagrań. Czy było warto? Artystycznie powiedziałbym, że tak: chociaż Ram spotkał się z pewnym oporem krytyków w momencie wydania, okazał się jednym z jego najmocniejszych albumów, który wielu fanów uważa za swój ulubiony krążek McCartneya.

Wings został poproszony o występ na koncercie charytatywnym „One to One” Johna i Yoko 30 sierpnia 1972 r.

Kozinn: Paul prawdopodobnie bawił się tym pomysłem [akceptacji]. Ale fakt, że Allen Klein nadal był menadżerem Johna i pewnie przypisałby sobie wszystkie zasługi za ponowne spotkanie Lennona i McCartneya, to Paul odrzucił ten pomysł. Ale faktycznie rozważano przylot Wings, aby zagrać set, dzieląc rachunek (sharing a bill) z Johnem, Yoko i Elephant's Memory. Wings w końcu właśnie zakończył swoją letnią europejską trasę koncertową w 1972 roku i był w doskonałej formie.

Paul kiedyś jammował z Johnem Bonhamem z Led Zeppelin.

Kozinn: Kilka razy zdarzyła się interesująca rzecz. Paul dał Wingsom trochę wolnego, a Denny Seiwell poleciał do Nowego Jorku, aby popracować sesyjnie. Chciał dorobić do stosunkowo niskich zarobków jakie miał w Wings. Ale potem Paul się zastanowił i wezwał wszystkich z powrotem do pracy w studio. Tak było we wrześniu 1972 roku, kiedy Wings nagrał „C Moon”. Denny Laine przyjaźnił się z Johnem Bonhamem jeszcze zanim któryś z nich był sławny. Bonham oglądał występ zespołu Denny'ego w Birmingham, skąd obaj pochodzili, a Denny powiedział, że nawet wiele lat później Bonham wciąż pamiętał teksty niektórych oryginalnych piosenek Denny'ego i Diplomats. Bonham przyszedł [na sesję], tak naprawdę nie po to, by zastąpić Seiwella, ale jako przyjaciel Denny'ego i przejął na chwilę perkusję. Ale Paul czuł się nieswojo nagrywając utwór z Bonhamem zastępującym Seiwella, więc [gitarzysta Wings] Henry McCullough przeniósł się do perkusji i to właśnie jego słychać na płycie.

Paul był prawie drag w specjalnym programie telewizyjnym Jamesa Paula McCartneya.

Kozinn: To był pomysł Paula i Lindy. Miało to być do wielkiego tanecznego numeru „Gotta Sing, Gotta Dance”; Paul byłby ubrany jak kobieta, Linda jak mężczyzna. Amerykański sponsor programu, Chevrolet, sprzeciwił się, więc pomysł został odrzucony. Zamiast tego Paul włożył różowy smoking i był otoczony przez tancerzy, których kostiumy były w połowie męskie, w połowie kobiece — to znaczy z jednej strony nosili krótkie włosy i męskie ubrania, a z drugiej długie włosy i kobiece kostiumy taneczne. więc w zależności od tego, jak byli zwróceni, wyglądali na tancerzy płci męskiej lub żeńskiej.

Nie, nagranie „Live and Let Die” zespołu Wings nigdy nie było uważane za „demo”.

Kozinn: Jedna z historii, którą George Martin zwykł opowiadać i którą Paul od czasu do czasu powtarza — w rzeczywistości jest to w jego książce z tekstami — jest taka, że kiedy Martin grał „Live and Let Die” dla producenta Bonda, Harry'ego Saltzmana, Saltzman powiedział: „Świetne demo, kogo weźmiemy, żeby to zaśpiewał?” Na co Martin odpowiedział, że jeśli nie użyją wersji Paula, nie dostaną tej piosenki. Ale tak naprawdę Martin źle zrozumiał sytuację.

Znaleźliśmy kopię notatki [między Saltzmanem a jego współpracownikiem Ronem Kassem], która wyjaśnia wiele rzeczy. Po pierwsze, Paulowi zlecono napisanie i nagranie piosenki, która miała zostać wykorzystana w sekwencji tytułowej filmu. Nigdy nie było wątpliwości, że nagranie Paula zostanie wykorzystane, a zanim Martin spotkał się z Saltzmanem, płyta została wysłana do zespołu produkcyjnego i wszyscy byli nią znokautowani. Ale umowa wymaga również zaśpiewania drugiej wersji piosenki przez piosenkarkę lub grupę podczas dyskoteki w filmie. Pierwotnie miał to być zespół Fifth Dimension. I faktycznie, Paul zgodził się wyprodukować tę wersję. Kiedy jednak Martin i Saltzman się spotkali, stało się jasne, że Fifth Dimension nie może tego zrobić, a Saltzman zastanawiał się, kogo powinni wziąć.

W końcu dostali Brendę Arnau do drugiej wersji, a Martin wyprodukował jej nagranie, które zostało wydane (na RCA) tego samego dnia co wersja Wings. Martin nie byłby wtajemniczony w umowę Paula, więc jego zamieszanie jest zrozumiałe. Ale Paul z pewnością wiedział, o co chodzi. Więc w jego przypadku myślę, że opowiada tę historię tylko dlatego, że to świetna opowieść, i oczywiście nie miał powodu sądzić, że ktokolwiek kiedykolwiek zobaczy tę umowę i ją obali. To jest jak historia Petera Browna: czasami mit jest lepszą anegdotą niż rzeczywistość.

Gitarzysta Wings, Henry McCullough, raz opuścił Wings, zanim ostatecznie odszedł latem 1973 roku.

Kozinn: Henry był bardzo skonfliktowany z Paulem co do swojej roli w Wings. Oto on, gitarzysta bluesowy, przyzwyczajony do improwizacji i solówek, tkwi teraz w zespole, w którym Paul ma bardzo konkretne wyobrażenia o tym, jak powinny brzmieć linie gitarowe Henry'ego. Paul nie wahał się zaśpiewać mu wersu i powiedzieć: „Tak to zagraj.” Jeden jedyny raz, gdy Henry przekonał Paula, by pozwolił mu zaimprowizować solo, miał miejsce podczas sesji do „My Love”, a rezultat był triumfem. Pamiętajmy, że partię Henryego zrealizowano za jednym podejściem, ponieważ Paul zgodził się jedynie na to, aby Henry wypróbował swój pomysł, a nie na to żeby zrobił kilka podejść. Paulowi się to spodobało, krytycy to wyróżnili – jednak następnym razem, gdy pojawił się problem, podczas prób do „No Words” na albumie Band on the Run – Paul nie pozwolił mu eksperymentować.

Poza tym Henry nie był chętny do nagrywania takich rzeczy jak „Mary Had a Little Lamb”. Był również niezadowolony, kiedy Red Rose Speedway został wycięty, pod naciskiem EMI, z podwójnego albumu, który pokazywał różnorodność w Wings, jako zespołu, aż do jednego LP, który trzymał Paula z przodu i na środku. Mocno wierzył, że Linda nie powinna być w zespole. Myślę, że na pewnym poziomie obraził go fakt, że dzieli scenę z kimś, kto, sam przyznaje, nie jest tak utalentowany ani doświadczony muzycznie jak reszta zespołu. Miał też obawy finansowe. Z powodu sytuacji w Apple pieniądze Paula były zablokowane i muzycy Wings mieli tylko stałą pensję przez cały czas, gdy Henry był w zespole. Ale naprawdę nie sądzę, żeby żałował, że dołączył. Najbardziej podobały mu się występy na żywo w 1972 i 1973 roku, a były też jasne momenty, takie jak wejście na solo „My Love”. Myślę, że miał poważną nadzieję, że uda mu się przekonać Paula, by spojrzał na sprawy po swojemu. Ale w końcu zdał sobie sprawę, że to się nigdy nie wydarzy. I wyjechał.

Trudno jest napisać książkę o kimś, kto wciąż żyje.

Kozinn: Jest to trudne głównie dlatego, że wydaje się, że istnieje założenie, że w takim przypadku biograf powinien przeprowadzić wywiad ze swoim bohaterem. Kilka razy przeprowadzałem wywiady z Paulem na przestrzeni lat, ale chociaż chętnie rozmawia z dziennikarzami, to raczej nie rozmawia z biografami. Jest wiele rzeczy, które chcielibyśmy omówić z nim, aby skomentował lub wyjaśnił. Ale nie uznaliśmy tego za całkowicie konieczne, ponieważ mamy w archiwum dosłownie tysiące wywiadów audio, wideo i drukowanych, które przeprowadził i w których omówił praktycznie każdy temat, który może się pojawić.

Ponadto istnieje szereg problemów z przeprowadzaniem wywiadów z podmiotami biograficznymi. Jednym z nich jest to, że kiedy przeprowadzasz wywiady z ludźmi o sobie, przedstawią ci wersję wydarzeń, którą chcieliby przedstawić, często nieco wyidealizowaną. Poza tym, przeprowadzając teraz wywiad z McCartneyem na temat wydarzeń, które miały miejsce mniej więcej 50 lat temu, mamy do czynienia z wydarzeniami, które on pamięta z daleka, z różnymi nieścisłościami, które się w międzyczasie wkradły. Czuliśmy, że rozmawiając z ludźmi wokół niego, korzystając tam, gdzie to możliwe, z dokumentów, a także wywiadów i relacji z okresu zbliżonego do wydarzeń, o których mowa, prawdopodobnie uzyskamy dokładniejszy obraz.

Dwa przykłady: jeśli przeczytasz książkę Paul's Lyrics, dowiesz się, że „Jet” wziął swoją nazwę od kucyka, a Paul był w Nowym Jorku, podczas wydarzeń z Bloody Sunday (które zainspirowały „Give Ireland Back to the Irish”). Obie historie są nieprawidłowe. Jet był szczeniakiem, jak wyjaśnił Paul w wywiadach z czasów, gdy napisał piosenkę; kucyk Jet przybył do menażerii McCartneya kilka lat później i został nazwany na cześć piosenki, a nie odwrotnie. A w Krwawą Niedzielę Paul był w domu w Londynie i monitorował wiadomości. Wiemy to dzięki pamiętnikowi Monique Seiwell: tego dnia Denny odwiedził Paula, a wieczorem wszyscy poszli do Rainbow, aby posłuchać Mountain i Jimmy McCulloch Band. Jeśli chodzi o fakt, że Paul nadal tworzy — cóż, my teraz piszemy Część 2, co zabiera nas do 1980 roku, i będziemy po prostu kontynuować pisanie, dopóki go nie dogonimy. Zamierzamy objąć cały jego dorobek twórczy. Tom. 2 powinien ukazać się pod koniec 2024 roku.
Więcej na temat The McCartney Legacy:
2022-12-31: Autorzy "The McCartney Legacy": nie będzie nam tu Paul idealizował rzeczywistości,
2022-12-21: "The McCartney Legacy, Vol. 1: 1969-73" - jak to było z tą piosenką Bonda?,
2022-09-02: W grudniu ukaże się książka Allana Kozinna i Adriana Sinclaira "The McCartney Legacy, Vol. 1: 1969-73",

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2024-04-27 13:03:54,
Komentarze mogą zamieszczać tylko redaktorzy serwisu. Pytaj admina joryk2@wp.pl