Aktualnosci roku 1965

31 gru Sylwester z kierownictwem EMI oraz ...piratem.
25 gru George Harrison oświadcza się Pattie Boyd
16 gru Emisja programu telewizyjnego "The Music Of Lennon & McCartney"
12 gru Koncertem w Cardiff kończy się brytyjska trasa koncertowa The Beatles.
8 gru Premiera singla The Mamas And The Papas "California Dreamin'"
6 gru Ukazuje się EP pod tytułem "The Beatles Million Sellers"
5 gru Ostatni koncert Beatlesów w Liverpoolu
3 gru W Anglii ukazuje się singiel We Can Work It Out / Day Tripper
3 gru Rozpoczyna się ostatnia trasa koncertowa Beatlesów po Anglii
3 gru W Anglii ukazuje się LP Rubber Soul
26 lis O takich, którzy ukradli "Michelle"...
23 lis Nagrywanie teledysków "I Feel Fine", "Ticket To Ride", "Help!", "Day Tripper" oraz "We Can Work It Out"
11 lis Nagrywanie "Girl"
11 lis Nagrywanie "You Won't See Me"
10 lis Nagrywanie "The Word"
8 lis Nagrywanie "Think For Yourself"
4 lis Nagrywanie "12-Bar Original"
4 lis Nagrywanie "What Goes On?"
3 lis Nagrywanie "Michelle"
26 paĽ Beatlesi dostają Medale Imperium Brytyjskiego
24 paĽ Nagrywanie "I'm Looking Through You"
22 paĽ Praca nad piosenkami do Rubber Soul
21 paĽ Nagrywanie "Nowhere Man"
20 paĽ Nagrywanie We Can Work It Out
18 paĽ Nagrywanie "In My Life"
16 paĽ Nagrywanie Day Tripper
16 paĽ Nagrywanie "If I Needed Someone"
13 paĽ Nagrywanie "Drive My Car"
12 paĽ Nagrywanie "Run For Your Life"
12 paĽ Nagrywanie "This Bird Has Flown"
13 wrz W Stanach Zjednoczonych ukazuje się singiel Yesterday
1 wrz Ukazuje się singiel "The Sound of Silence"
27 sie Beatlesi spotykają Elvisa Presleya
21 sie Koncert w Metropolitan Stadium, Minneapolis, Minnesota, USA
20 sie W Anglii ukazuje się singiel Rolling Stones "Satisfaction"
18 sie Zespół The Beatles wystąpił na "Atlanta Stadium"
15 sie Live At Shea Stadium
14 sie Czwarty Ed Sullivan Show
6 sie W Anglii ukazuje się LP Help!
29 lip Premiera filmu Help!
24 lip Ringo Starr kupuje dom Sunny Heights w Weybridge pod Londynem
23 lip W Anglii ukazuje się singiel Help! / I'm Down
17 lip Singiel The Righteous Brothers "Unchained Melody"
3 lip Beatlesi koncertują w Barcelonie
2 lip Beatlesi koncertują w Madrycie
30 cze Beatlesi koncertują w Nicei, Francja.
28 cze Beatlesi drugi dzień koncertują w Rzymie w Teatro Adriano
27 cze Beatlesi koncertują w Rzymie
24 cze Ukazuje się książka A Spaniard In The Works
17 cze Nagrywanie "Wait"
17 cze Nagrywanie "Act Naturally"
15 cze Skandal! Daily Mirror donosi - Dwa Medale Imperium Brytyjskiego zwrócone!
15 cze Nagrywanie LP Help! (18): It's Only Love
14 cze Sesja nagraniowa do LP Help! (16): I'm Down
14 cze Sesja nagraniowa do LP Help! (15): I've Just Seen a Face
14 cze Sesja wieczorna LP Help! (17): nagrywanie Yesterday
4 cze W Anglii ukazuje się EP: Beatles For Sale No. 2
22 maj Ticket To Ride numerem 1 w Stanach Zjednoczonych
10 maj Nagrywanie LP Help! (13): Dizzy Miss Lizzy
10 maj Nagrywanie LP Help! (14): Bad Boy
10 maj Beatlesi w Buckingham Palace - kręcenie scen do filmu Help!
3 maj Filmowanie Help! - I Need You
13 kwi Sesja nagraniowa do LP Help! (12): dziś piosenka tytułowa.
13 kwi McCartney kupuje dom na Cavendish Avenue 7
11 kwi New Musical Express Pool Winners
9 kwi W Anglii wychodzi singiel Ticket To Ride / Yes It Is
8 kwi Beatlesi i suszarka do rąk - kręcenie scen do filmu "Help!"
7 kwi Ringo i tygrys - kręcenie scen do filmu Help!
6 kwi W Anglii ukazuje się EP: Beatles For Sale
18 mar John i Paul grają w austriackim hotelu
14 mar Film Help! Beatlesi kręcą sceny w Austrii
13 mar Slynne zdjęcia. Beatlesi wyjeżdżają do Austrii krecić film Help!
3 mar Ringo wpadł w zasadzkę!
27 lut Beatlesi na Wyspach Bahama - scena Another Girl
26 lut Rolling Stones wydają singla "The Last Time"
23 lut Beatlesi zaczynają kręcić film Help! na Bahamach
22 lut Beatlesi wylatują na wyspy Bahama kręcić film Help!
20 lut Nagrywanie LP Help! (11): "That Means A Lot"
19 lut Sesja nagraniowa do LP Help! (10)- "You're Going To Lose That Girl"
18 lut Trwa sesja nagraniowa do LP Help! (7)- "You've Got To Hide Your Love Away"
18 lut Sesja nagraniowa LP Help! (8): If You've Got Trouble
18 lut Nagrywanie LP Help! (9): "Tell Me What You See"
17 lut Nagrywanie LP Help! (6): "You Like Me Too Much"
17 lut Sesja nagraniowa do LP Help! (5): The Night Before
16 lut Sesja nagraniowa do LP Help! (4): Yes It Is
15 lut Sesja nagraniowa do LP Help! (3): "I Need You"
15 lut John Lennon zdaje egzamin na prawo jazdy
15 lut Rozpoczyna się sesja nagraniowa do LP Help! (1): Ticket to Ride
15 lut Popołudniowa sesja nagraniowa do LP Help! (2): Another Girl
11 lut Ringo Starr poślubia Maureen Cox
29 sty Sesja fotograficzna Ringo Starra
25 sty John Lennon z Cynthią w szwajcarskich Alpach
8 sty Trzech Beatlesów w łódce
Klasyka rocka wydana w kwietniu:

3 Badge / What A Bringdown (Cream) (S - 1969)
3 Flashdance... What a Feeling (Irene Cara) (S - 1983)
11 Strangers in the Night (Frank Sinatra) (S - 1966)
13 Mesjasz (Georg Friedrich Händel) ( - 1742)
15 Back To Bedlam (James Blunt) (LP - 2004)

Sylwester z kierownictwem EMI oraz ...piratem.

1965-12-31,  autor: joryk  
[...powrót do newsów]

Barry Miles: „Paul i Jane, George i Patty oraz John i Cynthia wzięli udział w dużej imprezie sylwestrowej z władzami EMI, zorganizowanej przez Normana Newella (producenta muzycznego).”

Ben Toney (dyrektor programowy pirackiej stacji radiowej Radio London): „Zbliżał się Nowy Rok 1966, więc Harold Davidson (organizator koncertów) zdecydował, że powinniśmy pojechać z żonami na imprezę sylwestrową w mieszkaniu Normana Newella na Baker Street. To była część ulicy, na której miał mieszkać fikcyjny Sherlock Holmes. Norman Newell był autorem tekstów i producentem EMI.

W przyjęciu Normana wzięło udział kilka gwiazd, w tym John Lennon i George Harrison. Nie zabrakło także Sir Josepha Lockwooda, dyrektora zarządzającego EMI. Niemal natychmiast po przybyciu na miejsce złapał mnie John Lennon i weszliśmy do małego salonu. Kiedy usiedliśmy na środku pokoju w stylu indyjskim, zaczął: „Ben, co do cholery robisz, odtwarzając płytę mojego taty?” Wyjaśniłem, że odtworzyłem tę płytę głównie z ciekawości, co to jest, a nie ze względu na jakość płyty.

Dla wyjaśnienia - jakiś producent znalazł Freddiego Lennona myjącego naczynia w jakimś londyńskim hotelu. Namówił Freddiego do nagrania piosenki „This is My Life (My Love and My Home)” – kompozycji w stylu starego Waltera Brennana , w której recytował muzykę. Tekst opowiadał o tym, jak Freddie wypłynął w morze, zostawiając swojego młodego syna Johna i nigdy nie wrócił. Prawdziwa łzawa historia, została wydana przez wytwórnię Pai. Don Agnes z Lead's Music dał mi tę płytę i powiedział, że wie, że nie jest zbyt dobra, ale ponieważ był to ojciec Johna Lennona, może warto odtworzyć ją kilka razy. John powiedział mi, że ojciec zostawił go pod opieką ciotki, gdy miał trzy lata. Powiedział, że ojciec po prostu zamknął za nim drzwi i nigdy więcej się nie pojawił. Powiedziałem: „John, myślę, że twojemu ojcu musi być bardzo przykro, że cię opuścił”. Odpowiedział: „Gdyby naprawdę tego żałował, wróciłby wcześniej. On po prostu chce zarobić na moim sukcesie.” Było jasne, że John był z tego powodu naprawdę wściekły, więc powiedziałem mu, że następnym razem, gdy będę na statku, zdejmę tę płytę z anteny. Po mojej obietnicy John poczuł się lepiej.

Harold Davidson i Sir Joseph Lockwood byli starymi przyjaciółmi. Na przyjęciu Harold powiedział Sir Josephowi, że jego zdaniem dobrym pomysłem byłoby, gdybyśmy spotkali się z Sir Josephem i wymienili poglądy na temat nagrań i transmisji. Sir Joseph powiedział Haroldowi, że nigdy nie spotkał żadnego „pirata” i nigdy nie zniżyłby się do czegoś takiego. Harold miał jednak bardzo silną siłę perswazji i wkrótce znalazłem się w małym salonie twarzą w twarz z najpotężniejszym potentatem płytowym na świecie.

Sir Joseph zaczął od słów: „Panie Tony, zabija pan mój biznes płytowy!” Wyjaśniłem mu, że Radio London przekazuje mu znacznie więcej informacji o jego płytach niż Radio Luxembourg, zwłaszcza że musi płacić im za czas antenowy. W końcu przyznał, że miałem rację w tym założeniu, ale dodał, że gram tylko jeden styl muzyczny, co ogranicza jego zyski. Uważał, że podobnie jak BBC Radio London powinno dawać bardziej różnorodną muzykę. Wyjaśniłem mu, jak działa amerykańska koncepcja. W Stanach niektóre stacje radiowe nadają tylko przeboje z listy Top 40, inne puszczają muzykę lekką, a jeszcze inne grają country i jazz. Nie miał nic przeciwko tej koncepcji, ale nigdy nie zaczęliśmy omawiać jego głównego problemu. Prawdziwym problemem Sir Josepha było to, że z punktu widzenia piratów tracił kontrolę nad ogromnym imperium, które od pierwszego dnia było własnością wyłącznie EMI i Decca. BBC była bezużyteczna w promowaniu płyt, ponieważ Performing Rights Society wymagało od nich odtwarzania dowolnej płyty tylko raz dziennie. Zanim pojawili się piraci, jedyną agencją reklamową było Radio Luxembourg, a ponieważ IMMI i Decca dzieliły większość godzin pracy stacji, to one rządziły w tej branży. Wkrótce po wejściu na antenę Radia London nasze notowania szły łeb w łeb z Radiem Luxembourg. W dzień miały dość dobre wyniki, ale w nocy nasza stacja z nadajnikiem o mocy 750 000 W zlokalizowanym w Wielkim Księstwie miała większy zasięg i większą widownię. Kiedy pracowałem w Radiu London, było mi obojętne, czyją płytę puszczam. Może to być EMI, Decca, Pye, Philips lub jedna z mniejszych firm. Potrzebne było tylko jedno – musiało dobrze brzmieć. To był prawdziwy problem, przed którym stanął Sir Joseph. Faworyzowałem niektórych jego konkurentów, z którymi nigdy wcześniej nie miał do czynienia. EMI i Decca przypominały dawnych królów namaszczonych przez Boga królów, którzy sprawowali ścisłą kontrolę nad swoimi poddanymi. Kiedy ich poddani zbuntowali się i zażądali bardziej demokratycznych rządów, musieli się wycofać i ustąpić miejsca ogółowi społeczeństwa. W rzeczywistości tą władzę przejęli „piraci” radiowi, którzy faworyzowali produkcję mniejszych wytwórni płytowych, nie zważając na styl i częstotliwość nadawania nagrań, odcinając w ten sposób zyski EMI i Decca.

Na koniec naszej rozmowy Sir Joseph zapytał mnie o nasze zyski. Powiedziałem, że Radio London zarobiło w ubiegłym roku około siedmiu milionów dolarów. Wydawało mi się, że był zdumiony kwotą, o której rozmawialiśmy, i w końcu powiedział: „Myślałem, że to tylko kilku gości, którzy szkodzą mojemu biznesowi!” O ile wiem, byłem jedynym „piratem”, który kiedykolwiek rozmawiał z Sir Josephem Lockwoodem. Odniosłem wrażenie, że był to człowiek bardzo szczery i rozważny, tyle że z innych czasów i z inną koncepcją promowania płyt.

Na koniec John Lennon, George Harrison, Harold Davidson, Marion Ryan, Rona i ja zebraliśmy się w salonie z Normanem Newellem i resztą jego gości i zaśpiewaliśmy „Nowy Rok” przy dźwiękach „ Auld Lang Syne ” (jest to pieśń szkocka oparta na wierszach Roberta Burnsa, napisana w 1788 r., znana w wielu krajach, zwłaszcza anglojęzycznych, a najczęściej śpiewana z okazji Nowego Roku, tuż po północy).”

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2024-04-27 11:47:16,
Komentarze mogą zamieszczać tylko redaktorzy serwisu. Pytaj admina joryk2@wp.pl