Nowość Wydawnictwa SQN
Aktualności roku 1977

13 gru W Anglii ukazuje się singiel Bee Gees "Stayin Alive"
10 gru The Mike Yarwood Christmas Show
19 lis Ukazuje się składanka Beatlesów "Love Songs"
28 paź Ukazuje się "News of the World" szósta płyta Queen
13 paź Nagrywanie teledysku do Mull Of Kintyre
6 paź John nagrywa dema "Mirror Mirror (On The Wall)" oraz "Real Love".
3 paź Premiera albumu Electric Light Orchestra "Out Of The Blue"
30 wrz Ukazuje się czwarta solowa płyta Ringo Starra "Ringo The 4th".
1 wrz Bee Gees wydają singla "How Deep Is Your Love"
10 sie Linda wydaje singla "Seaside Woman" / "B-Side To Seaside"
21 cze New York, New York
31 maj Wydanie singla It's What You Value
6 maj W Anglii ukazuje się LP The Beatles At The Hollywood Bowl
2 maj W Anglii ukazuje się podwójny album "The Beatles Live! At The Star Club In Hamburg, Germany:1962"
4 kwi Amerykańska premiera singla Dark Horse/You
4 kwi Wydanie singla Stand By Me/Woman Is The Nigger Of The World
11 lut W Anglii ukazuje się singiel George Harrisona - True Love / Pure Smokey
4 lut W Anglii ukazuje się singiel Paula McCartneya "Maybe I'm Amazed" / "Soily"
4 sty Premiera płyty "Rumours" zespołu Fleetwood Mac
Klasyka rocka wydana w maju:

1 Rock Around the Clock (Bill Haley & His Comets) (S - 1954)
1 You're the One That I Want (John Travolty & Olivia Newton-John) (S - 1978)
2 That'll Be The Day (Buddy Holly) (S - 1957)
9 Hello, Dolly! (Louis Armstrong) (S - 1964)
12 A Whiter Shade of Pale (Procol Harum) (S - 1967)
13 San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair) (Scott McKenzie) (S - 1967)
15 In the Wake of Poseidon (King Crimson) (LP - 1970)
16 Pet Sounds (Beach Boys) (LP - 1966)
17 Rising (Rainbow) (LP - 1976)
25 Tubular Bells (Mike Oldfield) (LP - 1973)
25 Holy Diver (Dio) (LP - 1983)
27 Crisis (Mike Oldfield) (LP - 1983)
31 Discovery (ELO) (LP - 1979)

W Anglii ukazuje się LP The Beatles At The Hollywood Bowl

1977-05-06,  autor: kasia   ...powrót do newsów

EMi wydaje wybrane przez siebie, a zremiksowane przez George'a Martina utwory koncerowe z 23 sierpnia 1964 i 30 sierpnia 1965 roku, pod wspólnym tytułem "The Beatles At The Hollywood Bowl".

Płyta w Stanach ukazuje się dwa dni wcześniej - 4 maja 1977 r.

Po pewnym czasie pojawiają się opowieści o tym, jak przez ponad dekadę nagrania te marniały w amerykańskich archiwach Capitol Records. W czasach kiedy powstały, zarówno wytwórnia jak i sam zespół uważały je za niegodne wydawania. Jednym z powodów takiego traktowania było to, że trzyściężkowy sprzęt nagrywający wytwórni nie pozwalał na wyeliminowanie krzyków siedemnastotysięcznej, ogarniętej histerią publiczności, które uniemożliwiały poprawne zmiksowanie utworów. Poza tym Beatlesi, grający bez odsłuchów, nie słyszeli nawet co grali. Członkowie grupy nie chcieli by w latach siedemdziesiątych nagranie te ujrzały światło dzienne ze względu na fakt, że taśmy te nie zawierały żadnych nowych kompozycji Beatlesów, a zamiast tego sztandardowe utwory dostępne na każdym ich albumie. Uzgodniono więc, że nagrania zostaną odłożone na półki, gdzie spoczywały do początku roku 1977, kiedy to EMI i Capitol, świeżo po sukcesie albumu "Rock'N'Roll Music" oraz wznowienia w Wielkiej Brytanii singli zespołu, ponownie zaczęły się przyglądać nagraniom, nakłonione przez niektóre amerykańskie stacje radiowe, które pod płaszczykiem "oryginalnych nagrań Capitol" zaczęły emitować bootlegi z koncertów Hollywood Bowl.

Producent Beatlesów, George Martin, tak oto podsumowuje tę historię: Bhaskar Menon, prezes wytwórni Capitol Records, wspomniał kiedyś te nagrania i spytał czy ich słuchałem, ponieważ jego firma była akurat zainteresowana wydaniem albumu grupy. Od razu jednak zareagowałem mówiąc, że o ile dobrze pamiętam, oryginalne nagrania z 1964 roku miały całkowicie zepsute brzmienie. Powiedziałem też mu 'Nie wydaje mi się, byście mogli coś z nimi zrobić'. Istniało wtedy kilka okropnie brzmiących bootlegów koncertów Beatlesów z różnych miejsc świata. Jednak kiedy przesłuchałem Hollywood Bowl, zdziwiła mnie surowość i witalność śpiewu grupy. Prawie już zapomniałem jaki mieli potencjał. Powiedziałem więc Bhaskarowi, że zobaczę, czy z pomocą nowoczesnego sprzętu da sie z tych taśm coś wykrzesać.

Pracując z inżynierem Geoffem Emerickiem, który pomagał przy wielu oryginalnych sesjach Beatlesów, pierwszym zadaniem George'a Martina było przeniesienie trzyśladowych nagrań na nowoczesne, dwudziestoczterokanałowe taśmy. Kiedy zostało to już dokonane, kolejnym wyzwaniem był odpowiedni dobór materiału na nowy album. Niektóre z utworów od razu odpadły, ponieważ muzyka była zupełnie niesłyszalna ze względu na potężne wrzaski. W jednej z piosenek nawalił mikrofon, przez co nie było słychać wokalu przez dobre pięć minut. Obydwa koncerty były do siebie bardzo podobne - stwierdza Martin i praktycznie nie różniły się wykonywanymi utworami. Dlatego zamiast próbować utrzymywać je w poprawności chronologicznej, pomyślałem, że najlepszym wyjściem będzie próba złożenia z nich jednego, udanego koncertu

Kolejnym zadaniem Martina było pozyskanie pozwolenia od wszystkich czterech Beatlesów: I tak musiałem polecieć do Nowego Jorku, więc zadzwoniłem do Johna i powiedziałem mu o nagraniach. Mówiłem, że na początku podchodziłem do nich bardzo sceptycznie ale teraz jestem rozentuzjazmowany, bo uważam, że to kawałek historii, którą powinno się zachować. Powiedziałem: 'Chcę, żebyś przesłuchał to kiedy już sobie pójdę. Możesz być tak niemiły jak tylko zechcesz, ale jeśli ci się nie spodobają, zacznij po prostu wrzeszczeć'. Kolejnego dnia znowu do niego zadzwoniłem i okazało się, że bardzo mu się spodobały

Reakcja George'a i Ringo nie jest już tak entuzjastyczna.

1) "Twist and Shout" (Phil Medley and Bert Russell) (30 August 1965) – 1:32
2) "She's a Woman" (30 August 1965) – 2:53
3) "Dizzy, Miss Lizzy" (Larry Williams) (29/30 August 1965) – 3:37
4) "Ticket to Ride" (29 August 1965) – 2:51
5) "Can't Buy Me Love" (30 August 1965) – 2:16
6) "Things We Said Today" (23 August 1964) – 2:20
7) "Roll Over Beethoven" (Chuck Berry) (23 August 1964) – 2:28

8) "Boys" (Luther Dixon and Wes Farrell) (23 August 1964) – 2:12
9) "A Hard Day's Night" (30 August 1965) – 3:15
10) "Help!" (29 August 1965) – 2:46
11) "All My Loving" (23 August 1964) – 2:14
12) "She Loves You" (23 August 1964) – 2:31
13) "Long Tall Sally" (Enotris Johnson, Richard Penniman, and Robert Blackwell) (23 August 1964) – 2:53
Więcej na temat The Beatles (LP):
2016-09-09: The Beatles Live At The Hollywood Bowl,
2014-04-01: The Beatles Live! At The Star Club In Hamburg, Germany:1962,
2013-12-17: The Beatles Bootleg Recordings 1963,
2013-11-11: Live At The BBC volume 2,
2013-03-29: Let It Be...Naked iTunes,
2011-11-08: The Beatles With Tony Sheridan: First Recordings: 50th Anniversary Edition,
2006-11-20: Love,
2006-04-11: The Capitol Albums Volume 2,
2003-11-17: Let It Be ...Naked,
2000-11-13: 1,
1996-03-18: Anthology 2,
1995-11-21: Anthology 1,
1994-11-30: Live at the BBC,
1988-03-08: Past Masters,
1979-05-11: Hey Jude,
1977-11-19: Love Songs,
1977-05-06: The Beatles At The Hollywood Bowl,
1977-05-02: The Beatles Live! At The Star Club In Hamburg, Germany:1962,
1976-11-19: Magical Mystery Tour,
1973-04-19: The Beatles 1967-1970,
1973-04-19: The Beatles 1962-1966,
1970-05-08: Let It Be,
1969-09-26: Abbey Road,
1969-01-17: Yellow Submarine,
1968-11-22: The Beatles,
1967-06-01: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band,
1966-12-10: A Collection Of Beatles Oldies (But Goldies !),
1966-08-05: Revolver,
1965-12-03: Rubber Soul,
1965-08-06: Help!,
1964-12-04: Beatles For Sale,
1964-07-20: Something New,
1964-07-10: A Hard Day's Night,
1964-01-20: Meet The Beatles,
1963-11-22: With The Beatles,
1963-03-22: Please, Please Me,

Dotychczasowe komentarze:

Twój komentarz do umieszczenia w Rocznikach The Beatles:

komentarz dnia 2017-05-25 12:33:47,
Komentarze mogą zamieszczać tylko użytkownicy posiadający konto na Forum. Pytaj admina joryk2@wp.pl