Polski Serwis Informacyjny The Beatles

Istnieje od 2001 roku. Codzienna aktualizacja, ksiazki, filmy, plyty.
jesteś na Forum Polskiego Serwisu Informacyjnego The Beatles
Obecny czas: Wto Lis 05, 2024 6:08 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wybierz cztery najlepsze utwory z płyty
Taxman 4%  4%  [ 3 ]
Eleanor Rigby 13%  13%  [ 10 ]
I'm Only Sleeping 9%  9%  [ 7 ]
Love You To (Harrison) 1%  1%  [ 1 ]
Here, There and Everywhere 18%  18%  [ 14 ]
Yellow Submarine 5%  5%  [ 4 ]
She Said, She Said 3%  3%  [ 2 ]
Good Day Sunshine 3%  3%  [ 2 ]
And Your Bird Can Sing 11%  11%  [ 9 ]
For No One 9%  9%  [ 7 ]
Doctor Robert 3%  3%  [ 2 ]
I Want to Tell You 3%  3%  [ 2 ]
Got to Get You into My Life 5%  5%  [ 4 ]
Tomorrow Never Knows 16%  16%  [ 13 ]
Razem głosów : 80
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pon Sie 01, 2016 10:22 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 02, 2002 3:07 pm
Posty: 964
Płyta sprzed pięćdziesięciu lat. Piszemy o niej trochę na stronie http://beatles.kielce.com.pl/index.php? ... ewsid=3704

Które utwory uważacie za najlepsze? Ja wybrałem And Your Bird Can Sing, Eleanor Rigby, I'm Only Sleeping oraz Here, There and Everywhere. W takiej właśnie kolejności ale za to po połowie Lennon i McCartney.


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Pon Sie 01, 2016 11:24 pm 
Offline
Beatlesiak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Kwi 11, 2006 10:21 pm
Posty: 2382
Miejscowość: New Salt
Chciałem zagłosować na 7 utworów, ale nie można.
Zagłosowałem więc po burzy w mózgu "tylko" na te cztery: "Taxman", "I'm Only Sleeping", "Here, There and Everywhere" oraz "Got to Get You into My Life".
Nadal się sam sobie dziwię dlaczego nie zagłosowałem na "Tomorrow Never Knows".


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Pon Sie 01, 2016 11:41 pm 
Offline
Beatlesiak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lis 19, 2013 3:54 pm
Posty: 1346
Konieczność wyboru CZTERECH utworów z Revolvera jest zadaniem trudnym. Po namyśle mój zestaw jest następujący: Eleanor Rigby, Tomorrow Never Knows, I’m Only Sleeping oraz Here, There And Everywhere. Z żalem odrzucam Taxmana, który wybrałbym, gdyby w grę wchodziło Top 5.

Natomiast z dużą radością przyjmuję wybór joryka w postaci And Your Bird Can Sing. Mocno zdziwiły mnie (chyba gdzieś kiedyś na tym forum?) głosy traktujące tę kompozycję z takim pobłażliwym uśmiechem... Uważam, że jest to Bardzo Dobry Utwór, bardzo przeze mnie lubiany, choć nie trafił do zestawu moich Czterech Naj Rewolwerowców. (i w ogóle w całym Fab-Katalogu traktowany tak ‘niezauważalnie’ - niesłusznie!)

_________________
WISH is the future and ASH was the past, what stood in between was WISHBONE ASH.

Image


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Wto Sie 02, 2016 8:26 am 
Offline
Admiral Halsey
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Cze 10, 2013 10:41 pm
Posty: 603
Miejscowość: Cieszyn
Wybór czwórki z tylu świetnych numerów zawsze będzie trudny, ale gdybym miał wybierać taką na mój "The Best of" poszły by:
Here, There and Everywhere , Got To Get You Into My Life, For No One oraz ...And Your Bird Can Sing

Argus9 napisał(a):
Natomiast z dużą radością przyjmuję wybór joryka w postaci And Your Bird Can Sing.


Zupełnie nie dziwi mnie ten wybór, ponieważ znając zamiłowanie Joryka do trzeciego albumu Fabsów, ten numer doskonale oddaje progress względem właśnie tej płyty.


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Wto Sie 02, 2016 11:48 am 
Offline
Beatlesiak

Rejestracja: Śro Lut 11, 2004 11:07 pm
Posty: 1958
Miejscowość: Warszawa
Jestem zdumiona, że stosunkowo mało osób to tej pory wybrało Tomorrow Never Knows. Ja tego słucham niemal na klęczkach, I dla mnie to jest absolutny numer 1 z najlepszej płyty świata. Kosmos, rewelacja, obłed. Szkoda, że potem Lennonowi przestało się aż tak chcieć.

Kiedyś, gdy robiliśmy pojedynek Lennon vs. McCartney na Revolverze, wskazałam na remis. I moje cztery ukochane utwory to potwierdzają: sprawiedliwie dwa są Johna, a dwa Paula; Johna jeszcze I'm Only Sleeping, a Paula - Eleanor Rigby i For No One. Jakkolwiek wybór Tomorrow Never Knows był niemal automatyczny, to z pozostałą trójką miałam problem. Revolver to moja ukochana plyta i dla mnie absolutnie wszystko tam jest genialne. I szkoda mi George'a, ale jakby było pięć utworów... To znowu miałabym dylemat między Taxmanem a I Want To Tell You.

_________________
On nie ma duszy, mówisz...
Popatrz jeszcze raz
Psia dusza większa jest od psa
My mamy dusze kieszonkowe
Maleńka dusza, wielki człowiek
Psia dusza się nie mieści w psie
I kiedy się uśmiechasz do niej
Ona się huśta na ogonie


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Wto Sie 02, 2016 10:04 pm 
Offline
Beatlesiak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 06, 2006 10:52 am
Posty: 1499
Na początku moje głosy były inne. Po jednym punkcie dostali Harrison i Lennon, a dalsze dwa przypadły McCartneyowi. Ale po głębszym zastanowieniu, wypiciu lampki wina i przesłuchaniu Revolvera raz jeszcze padło na: Tomorrow Never Knows, And Your Bird Can Sing, Here There And Everywhere i Got To Get Into My Life.

Gdybyśmy zrobili taką ankietę w radiu, wydaje mi się, że na pierwszym miejscu znalazłaby się piosenka o żółtej łodzi podwodnej :D

_________________
Image
Strawberry Fields Forever


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Śro Sie 03, 2016 12:48 am 
Offline
Admiral Halsey
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 28, 2014 4:48 am
Posty: 615
Miejscowość: Zamość / Warszawa
Krótko: "Eleanor Rigby" - za tekst i smyczki; "For No One" - za nastrój i solo; "I'm Only Sleeping" - za to, że to piosenka o mnie :wink: ; "Tomorrow Never Knows" - za... w zasadzie za wszystko.

_________________
Kiedy się dziwić przestanę, będzie po mnie


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Śro Sie 03, 2016 7:19 am 
Offline
Nowhere Man
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Gru 04, 2015 3:20 pm
Posty: 2
Taxman: za bas Paula i za Jego solówkę
She Said She Said: za brak basu Paula i za spotkanie z The Byrds i P.Fondą
And Your Bird Can Sing: za wejście trzeciej zwrotki i za to, że John nie przepadał za tym utworem
Tomorrow Never Knows: za dźwięk sprzężenia zwrotnego podczas ostatniej zwrotki, którego nie słychać w miksie mono, jak również za nieco dłuższą końcówkę w mono

trochę żartuję - ale ciężko wybrać 4 utwory - skoro cała płyta jest genialna :)


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Śro Sie 03, 2016 2:55 pm 
Offline
Nowhere Man
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 03, 2016 1:25 pm
Posty: 1
Miejscowość: Poznań
Na początku chciałbym napisać - i tutaj nikogo nie zaskoczę - wybór był dosyć trudny. Revelver jest jedną z moich ulubionych płyt The Beatles. Ciężko tak po prostu zagłosować bez pozostawienia komentarza. Album jest wybitny, innowacyjny, wszechstronny, ale przy tym zachowuje spójność. Harmonie, melodie, partie gitar i basu oraz świetne brzmienie... chłopcy wraz z Georgem Martinem i Geoffem Emerickiem wspięli się na wyżyny swoich możliwość.

Zdecydowałem się zagłosować na:
"Tomorrow Never Knows" - za innowacyjność, mroczność, psychodeliczność. Piosenka surowa składała się z jednego akordu gitarowego i inspirowana była muzyką indyjską i medytacjami. Pracę w studiu przyniosły bardzo ciekawy efekt... Niewątpliwie LSD pomogło w powstaniu tej piosenki.

"Here, There and Everywhere" - za nastrój, harmonie wokalne i ogólny sentyment do tej kompozycji. Typowy romantyczny Paul. Zupełnie odmienne od Tomorrow Never Knows... ale to w końcu Beatlesi. John bardzo lubił tę piosenkę i uważał ją za jedną z lepszych Paula. Jako ciekawostkę dodam, że powstała podczas kręcenia filmu Help! w Obertauern w Austrii.

"And Your Bird Can Sing" - za partię gitar na czele z głównym melodyjnym riffem i świetnym bassem Paula (na całym albumie jest on świetny). Kompozycja jest bardzo prosta, a melodia szybko wpada w ucho. Może dlatego John nie przepadał za tym kawałkiem...

"Eleanor Rigby" - za przejmujący tekst i świetną partię smyczkową Georga Martina. Wyjątkowa kompozycja.

Chciałbym dodać, że wybór czwartego utworu był bardzo ciężki. Rozważałem również "For No One" - świetna, dojrzała ballada o przejmującym tekście. Cudowne solo skomponowane przez Paula, odegrane na waltorni(rogu) przez muzyka sesyjnego. Najciekawsze jest to, że owe solo przekraczało rejestr dźwiękowy tego instrumentu, pomimo to muzyk Alan Civil zdołał zagrać tę partię. Utwór powstał bez udziału Georga i Johna.

Z tej płyty bardzo lubię również "I'm Only Sleeping", które ma swój urok oraz "Got To Get You Into My Life", które byłoby świetnym kawałkiem otwierającym album. Bardzo lubię wpadająca w ucho partię trąbek i saksofonu oraz partię gitar.

Inne ulubione "momenty" z płyty to bass Paula, riff i solo gitarowe Paula z "Taxman", harmonie wokalne w połączeniu z organami z "Doctor Robert", solo na pianinie z "Good Day Sunshine".

Jeśli miałbym wskazać subiektywnie słabsze momenty płyty lub te, które są na końcu listy moich ulubionych kawałków to są to "Yellow Submarine". Nie wiem dokładnie dlaczego... może ta piosenka się już przejadła za bardzo. Ma za to fajne harmonie w refrenie! Również kompozycje Georga, które są niezłe, ale kiedy ma się obok Lennona i McCartneya to ciężko jest stworzyć coś lepszego od nich...


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Śro Sie 03, 2016 8:59 pm 
Offline
Sun King
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Kwi 08, 2005 3:13 pm
Posty: 456
Miejscowość: Kłobuck
Jak pisali przedmówcy, wybór bardzo trudny. Niewątpliwie największym hitem jest Yellow Submarine. Mniej popularny a przecież bardzo mocny jest Got To Get You Into My Life. Również mocny jest For No One i And Your Bird Can Sing. Na tle tych mniej lub bardziej wesołych i melodyjnych utworów wyróżnia się jednak I Want To Tell You ze swoją tajemniczością i napięciem. Nie mówiąc już o ciężkich i hałaśliwych Taxman i She Said, orientalnym Love You To czy eksperymentalnym Tomorrow Never Knows.

Po latach prób do mojej samochodowej składanki na stałe wszedł właśnie ten ostatni utwór. Doskonale brzmi niezależnie od tego z czym go zestawimy. Jest jakby współczesny. Drugim takim utworem z płyty jest dla mnie Got To Get You Into My Life, po prostu klasyk. Dalsze miejsca przyznałbym For No One i I Want To Tell You.

Muszę się przyznać, że na początku nużyły mnie Here There And Everywhere, I'm Only Sleeping i Doctor Robert a Eleanor Rigby było trudne do przetrawienia - za bardzo odbiegało od stylistyki zespołu. Teraz jednak uwielbiam również te piosenki, szczególnie odkąd zrozumiałem teksty.

_________________
you can boogie if you try


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: Czw Sie 04, 2016 12:21 am 
Offline
Beatlesiak

Rejestracja: Śro Lut 11, 2004 11:07 pm
Posty: 1958
Miejscowość: Warszawa
svarog napisał(a):
Tomorrow Never Knows (...) Jest jakby współczesny.



Przyjaciółka zapragnęła posłuchać "Tomorrow Never Knows" po tym, jak jego kawałek puszczono w "Mad Menach".

Zapytana o wrażenia, odparła: "No jest zaskakująco współczesny" :D

_________________
On nie ma duszy, mówisz...
Popatrz jeszcze raz
Psia dusza większa jest od psa
My mamy dusze kieszonkowe
Maleńka dusza, wielki człowiek
Psia dusza się nie mieści w psie
I kiedy się uśmiechasz do niej
Ona się huśta na ogonie


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY