Starałem się okrasić każdą pozycję krótkim komentarzem. Przepraszam za wiele powtórzeń, ale miałem trochę mało czasu na szukanie synonimów do "chwytliwy" i "świetny".
Mam nadzieję, że nie zapomniałem o żadnej piosence, bo Paul wydał ich od groma (chyba tylko Bob Dylan go przegonił). Kolejność jest oczywiście przypadkowa.
A Day in the Life [usunięte ]
Większość kompozycji to dzieło Johna, ale to Paul wrzucił bridge i swoje orkiestralne trzy grosze.BlackbirdWspaniała melodia i zaangażowany tekst.
Calico SkiesProsty, ale cudowny utwór.
Eleanor RigbyBardzo dobra kompozycja, niebanalny tekst i genialna aranżacja.
English TeaWesoła piosenka o najprostszych przyjemnościach.
Fixing a HoleKryptyczny tekst i misterna melodia.
Here There and EverywherePrzepiękna kompozycja.
Honey PieŚwietna stylizacja, nieustępująca prawdziwym klasykom.
I'll Follow the SunProsta, ale bardzo dobra piosenka, którą - wydaje mi się - łatwo przeoczyć.
Jenny WrenGenialna melodia, świetna aranżacja i niezły tekst. Pełnoprawna następczyni Blackbirda.
Lovely RitaChwytliwa piosenka z dowcipnym tekstem i doskonałą, psychodeliczną końcówką.
Magical Mystery TourNic tak nie zapowiada cudownej podróży, jak ten utwór.
MichelleŚwietna durowo-molowa melodia i genialne solo.
Mother Nature's SonLiryczna i chwytliwa melodia. Plus idealne bębny Ringo.
Penny LaneGenialna aranżacja, świetna melodia i tekst o dzieciństwie. Bajka!
Put It ThereJeden z moich ulubionych tekstów Paula. Melodia może nie jest superoryginalna, ale szczera i ładna.
The Back Seat of My CarŚwietny finał płyty. Uwielbiam, gdy nie może się zdecydować, jak ma się zakończyć.
The Fool on the HillAbsolutnie cudowna melodia, ciekawie zaaranżowana.
Two of UsNieważne czy odczytywać ją jako piosenkę o przyjaźni czy miłości - świetnie oddaje poczucie bliskości z drugą osobą.
Vanilla SkyTylko dlatego, że nie została wydana na normalnej płycie, a jako soundtrack do mało popularnego filmu, nie zyskała statusu klasyka.
YesterdayNie wiedziałem, czemu ludzie ją tak uwielbiają, póki nie wgłębiłem się w kompozycję.
You Never Give Me Your MoneyAbsolutny majstersztyk, złożony z kilku różnych, ale idealnie pasujących części. Uwielbiam ten fortepian boogie.
Beautiful NightŁadna melodia, która wygrała walkę z Venus and Mars, bo kompozycyjnie jest o wiele lepsza.
Drive My CarChwytliwa melodia i absolutnie genialny pomysł z "klaksonem" w refrenie.
For No OneSmutne, ale ładne.
Friends to GoPaul miał na myśli kompozycje George'a pisząc ten utwór - rzeczywiście wyróżnia się nietypowymi, melodyjnymi przejściami.
Heaven on a SundayMelodia i tekst są dobre, ale wygrywa gitarowy pojedynek McCartneyów.
Hello GoodbyeJedna z wielu popowych chwytliwość Paula, ale dopracowana do ostatniego guzika.
Hey JudeChwytliwość, chwytliwość i jeszcze raz chwytliwość. Codę zna chyba każdy na świecie.
I Want to Hold Your HandWygrał z I Wanna Hold Your Hand jako reprezentant początkowych hitów, z powodu lepszej kompozycji.
I'm DownŻywiołowa piosenka z zabawnym tekstem.
Lady MadonnaDobry tekst i kolejny utwór inspirowany boogie.
Let It BeW kategorii ballady ta piosenka bije wiele innych, m.in. The Long and Winding Road.
Live and Let DieNie tyle idealna piosenka bondowa, ale przede wszystkim idealny kawałek na koncert.
Martha My DearCiekawa kompozycja, przesuwająca parę razy tonację.
Mr BellamyBardzo ciekawa melodia i oryginalny tekst.
Rocky RaccoonCzemu Paul nie gra jej regularnie na koncertach pozostanie dla mnie tajemnicą.
She's Leaving HomeObok Eleanor Rigby kolejna piękna miniaturka z życia.
The Night BeforeJeden z moich ulubionych rockerów Paula.
When I'm 64Nie jest to żaden majsersztyk (choć ciągle bardzo dobra piosenka), ale żeby napisać taką w młodym wieku, trzeba mieć talent.
Picasso's Last WordsOryginalny tekst i ciekawa, zmienna kompozycja.
I poza podium:
1985
Flaming Pie
Got to Get to into My Life
Kreen Akrore
Morse Moose and the Grey Goose
Paperback Writer
Promise to You Girl
Rock Show
PS I Love You
What's That You're Doing